26 november 2009

Novell

Ja jag skrev ju som ni säkert vet en novell för ett tag sedan.. Så tänkte nu att om ngn känner för att läsa den.. så har jag lagt ut den på fanfiction.net

klicka här för att komma dit direkt.

och kom ihåg, detta är min andra novell någonsin och jag är inte speciellt duktig på att skriva och eeh, ja. Jag skäms lite över den, vågar inte läsa den igen för jag är så extremt självkritisk.

men kommentera gärna här i kommentarerna i bloggen om ni har läst den och vad ni tycker. Känns jättepinsamt att folk läser den i smyg och inte säger ngt. Hellre att de säger att de inte gillade den än inget alls! OKEJ? Deal!

5 kommentarer:

ellen sa...

Sa du att du skrivit den här på 2 timmar? Det måste jag ha blandat ihop, väl?

Jag tyckte den var jättefin, snacka om omöjlig kärlek! Fortsätt skriva, du har ju talangen :)
Jag kände igen mig i den, det kändes att den var inspirerad av Twilight ^_^

Louise sa...

Vad duktig du är! Det var ju super bra skrivet! Du borde skriva en hel bok! Och vad modigt av dig att våga lägga ut den på internet.

Emmy sa...

Ja Ellen. jag skrev den på ca två timmar, om inte kortare.. men jag hade funderat i ett-två dygn innan men inte skrivit ner ngt, och sedan skrev jag bara, kollade inte ens igenom det utan bad en vän göra det. och ändrade det hon sa och that's it. jag vågar inte läsa den igen XD
och tack så mycket! jag blir så glad av att någon gillar den X) jag får se om jag vågar skriva nåt mer.. det gäller ju att ha fantasin med ;/

Louise: tack så jättemycket! jag har funderat på att skriva mer utifrån den här idén faktiskt, men jag har problem med slutet, jag har diskuterat med en vän och vi har några ideér. får se hur det blir, vännen inspirerade min huvudperson så hon får välja vilket öde karaktären ska ha ;) men tack igen. och jag vet inte var modet kom från, jag är feg annars XD

ellen sa...

Även om du funderat ett par dagar är det otroligt bra skrivet på så kort tid!

Svar: Tack. Jag tyckte det behövdes.
Du som skriver bra, skriver du någon fanfiction? Om du sätter ihop någon fanfiction-novell av The Vampire Diaries någon gång lovar jag att du får ett inlägg med länk till den på fanbloggen.

Jag har iaf mer besökare där än jag någonsin haft på min privata :P Har ju inte ens varit öppet i en vecka men har mellan 22 och 58 unika besökare per dag och 5 prenumeranter på bloglovin än så länge.

Oavsett vem det är förresten, tänkte du på att hon inte har halsbandet längre? Det var nog inte så bra med tanke på vad som hände.

Emmy sa...

Ellen: ah å iofs. tack iaf :)
jag skriver inte ngt just nu, har tänkt skriva (kanske) en fiction på denna idé om spöket och flickan, men ja.. jag vet inte. Men det var en intressant idé, hjälp mig komma på huvuddragen och nåt att skapa handlingen kring - alltså ett klimax, så kanske jag ska skriva lite. haha skulle vara jättekul :D

haha ojdå, vad kul! Det var en fin design iaf! jag kollar in där lite då och då =)

du jag har tänkt på det, och jag har läst om vad som händer i böckerna och jag vet inte alls hur jag ska tolka det.. de går ju typ inte efter böckerna alls, men om de gör det så känns det som att Elena kommer bli vampyr >_<
och det är en man som står där.. inte sant?