04 november 2009

H1N1 vaccin

Idag har jag tagit svininfluensavaccinet. Mamma och resten av familjen får ta det på måndag, då de delar bostad med en i riskgruppen (alltså jag). Annars får den vanliga och friska delen av befolkningen börja ta det den 16 november.

Just nu känner jag inget av det, men eftersom jag brukar vara lite känslig så kanske det kommer om ett tag. men jag ska vara försiktig med vad jag äter, för om jag spyr och associerar med ngn speciell mat så kommer jag inte kunna äta det igen på VÄLDIGT länge. Spyfobi är så underbart att ha.. NOT.

men just nu mår jag bra.. andra sprutan ska tas om 4 veckor.. gäller bara att komma ihåg det.

Ciao!

1 kommentar:

ellen sa...

Sv: Ja, när iden väl är klar och genomtänkt går skrivandet snabbt, men sen kommer den där stränga självkritiken rusande.
Dina vänner är säkert ärliga, lycka till! :)