28 november 2009

Eragon

Eragon går på TV nu ikväll, just nu är det dock paus för nyheterna. Jag älskar böckerna måste jag få säga. De är magiska, mysiga och otroligt gulliga, självklart en hel del action, kärlek och humor med då. Det är ju krig för sjutton!
Folk har klagat på dess likheter till annan fantasy (Eragon - Aragorn exempelvis) och visst, det finns en hel del likheter, men ändock jag gillar det. Fjärde boken har ännu inte kommit ut och jag längtar jättemycket.

Filmen följer knappt bokens handling alls. Det gjorde mig grymt besviken för flera år sedan då jag såg den på bio. Idag har jag inte läst boken sedan dess och har glömt bort mycket av storyn så jag tänkte passa på att se filmen nu bara för den sakens skull. Att se den utan att kunna störa mig på alla misstag de gjort från boken och allt de har plockat bort. Har bara sett en halvtimme av filmen hittills och jag kan faktiskt inte klaga så jättemycket, förutom att jag tror att jag minns att i boken så får Eragon ett silvermärke för att han är drakryttare... har jag fel? Här i filmen får han iaf ett brännmärke, och det är inte alls lika snyggt som jag föreställt mig det vackra silvermärket. Men men. Jag tror att filmen är mkt bättre när man inte minns boken i detalj. Så nu ska jag gå ner och titta på resten av filmen.

Ha en trevlig Lördagskväll =)

Inga kommentarer: