02 november 2009

Citat

Hittade en tråd på fefo om citat du och dina vänner sagt.
kom på en hel del, men långt ifrån alla bra citat jag hört.
Enjoy


Jag hade bränt mig jättemycket i solen och lyckas säga:
"jag är så brändbrun!"

En vän på bussen... tror jag
"Det finns en SPAK! DÄRNERE!"

Min femåriga kusin:
"Man ska bo i Kiruna, för om man vill åka nånstans... då kan man skaffa husbil!" <3

En vän skulle beskriva färgen röd:
"Rött är som orange... fast rödare!"

Min kompis ska förklara hur man slår en frispark:
"Hela bollen måste ligga stilla innan de ska slå på den!"

en vän är smart:
"Vad betyder omanlig?"

en vän är smartare:
"Vad är det för dag på söndag?"

ännu en smartare vän:
"AAAAH! Vad heter jag?!"

Jag tror hon menade halsont :p
"Jag hade sådan där... alzheimers i halsen igår..."

"Men Berlin, det är väl ett land?"

"Det där är inte Torsk. DET ÄR SUSHI!"

"Han är hennes syster!"

"Jag känner en som fångar älgar!" (appropå ingenting)

"En alien är en grön sak med spenar på huvudet!"

"Kan man koka ägg på morgonen?! :o" - nej man kokar dem bara klockan fem på eftermiddagen! xD

Johanna är TRÖTT klockan 5 på morgonen utan sömn:
"Om man fångar en levande fluga, fryser in den och sedan tinar upp den igen... "
"Ja?"
"Lever den då?"


Bästa citatet jag har tror jag. en vän efter en hel veckas biologilektioner om kloning har nog inte riktigt fattat konceptet ännu:
"Kan man klona en stekpanna?"

Inga kommentarer: