03 december 2009

Käre Mr. Jarvis

Hahha ni kanske inte vet om att våran ungdomsgrupp i kyrkan heter Grahams Englar, en grupp som bildades för två år sedan och som sedan dess både utökats och behållit sitt namn. Det hela började med att vi fem tjejer i kyrkan (Jag, Fie, Jen, Anna och Virran) så gärna ville åka till London som ledarresan. Graham (dåvarane preäst i kyrkan) och Andreas (Församlingsassistent) hade bestämt att vi skulle till Ayona - ett kloster i skottland. SÅ vi bildade GE i hopp om att Graham skulle bli aningen smickrad och välja att boka resan till London istället. VI bakade kakor till dem, satte upp Affischer runt om i kyrkan om GE med bilden av våran hedersmedlem (Graham) på. Jag tror att han blev aningen smickrad för resan gick til... dum dum dum. LONDON! Vi var på musikal, och i Indiatown, king's Cross, nya området Canary Wharf, Madame Tussauds och alla andra obligatoriska ställen när man är i London. Och så fick vi även två dagar i charmiga Cambridge!
Sedan dess har vi Englar jobbat stenhårt med att busa med Graham och Andreas, och nu på senare tid har det inte blivit så mkt av det, så nu tyckte jag att det var dags! När jag var och handlade så såg jag en påse vingummin som jag vet är Grahams favoriter. Så jag köpte det och så skrev jag ihop ett litet fint brev och ska nu smyga upp till kyrkan och lägga det på hans skrivbord! :D

(ja min humor är rolig!)



Texten på pappret om det inte går att läsa är:

Käre Mr. jarvis
är du sugen på något gott?
är du sugen på något gult?
är du sugen på något grönt?
är du sugen på något svart?
är du sugen på något genomskinligt?
är du sugen på något rött?
är du sugen på något blått? (nej det får du inte vara!)
är du sugen på något som fastnar i dina tänder?

Då har vi svaret på dina böner!

För att visa hur mycket vi uppskattar Dig och det Du gör så har vi en liten gåva att ge till Dig. Vi vet att Du tycker om denna gudomliga gåva från oss. Behandla den väl. Ät och njut.

// Dina gloriösa beundrare

Inga kommentarer: