02 december 2009

Blå sockerkaka! <3

Har bakat idag igen, och jag fick en snilleblixt! Blåbär är mina favoritbär och sockerkaka är så otroligt tråkigt, men jag tänkte att om jag kombinerar dessa så borde det bli smaskens! Så vanlig sockerkakssmet, lite smält vit choklad och blåbär vispade jag ner i smeten och VIPS så var den blå och otroligt vacker! (och väldigt mkt Ravenclaw <3)
och kakan blev SJUKT god! (har dock ingen efter-bild)

Bakade även saffranslängder med pistaschfyllning. De blev jättegoda faktiskt! Morfar kom på besök för han fyller år på söndag och då är jag inte hemma, så jag kan inte fira honom. SÅ jag bjöd på fika. (inte därför jag bakade, men han fick smaka iaf!) Skulle ha ätit lunch hos mormor och morfar, men mormor är sjuk i svininfluensan och orkade inte idag, och dessutom ville inte inte smitta mig då jag är i riskgruppen. Jag hoppas att hon mår bättre snart <3
Morfar blev glad över all ischoklad jag gjort åt honom. massa olika smaker experimenterade jag med. Han älskar choklad av alla dess sorter, men ischoklad är en av hans favoriter! Och så skickade jag med lite marknadsnougat som jag gjorde igår till mormor med =)

och jag fick pengar av morfar, bara för att jag ska ut och resa i helgen och han tyckte jag kunde köpa mig ngt fint, eller gott att äta. Jag försökte få honom att förstå att jag har pengar och att han inte borde ge mig det varje ggn jag åker nånstans, men det gick inte. och han är så glad över att ge mig saker så =)

Jag älskar min mormor och morfar, om ni inte visste det! De är väldens bästa! och bara av att bjuda morfar på fika får honom att le så stort att hela jag blir glad <3

KRYA PÅ DIG MORMOR!

5 kommentarer:

Elin sa...

Har läst igenom alla inlägg nu sen typ New Moon :P Jag har i princip bosatt mig i Lund sen jag började uni och jag är fortfarande hemma hos en kompis. ^^

Gud, vad nostalgiskt det blev när du sa Ravenclaw till blå sockerkaka. Eftersom du bakar så mycket själv så är det väl inte lönt, men... *ge kaka* (och nu vill jag äta gurka <3)

Emmy sa...

hahah ojdå, hoppas att du inte hade tråkigt iaf! Lund tror jag är fint, får se imorgon för då kommer jag dit X) svårt att hitta bostad där eller??

haha jaa, det var Ghosie som kallade det för Ravenclawkaka först faktiskt. Så all heder åt henne <3 haha men tack iaf! och guuuurka <3 <3 <3

jag saknar Raven! :(

Elin sa...

Bor inte i Lund. En bit utanför. Men en kompis bor i Lund centrum ungefär och jag sover oftare hos honom än hemma under veckorna ^^; Det finns ingenting ledigt alls i Lund. Det är totalt omöjligt att hitta nåt där under terminerna.

oh Ghosie kommer jag ihåg... :) Jag saknar Raven oxå. Fick sån jättenostalgisk saknad efter jag läste din blogg <'3

Emmy sa...

ah okej, men jag förstår, har en vän i Uppsala som har samma problem ;/ Jag gilalr örebro, här är det bostadsgaranti! och de jobbar stenhårt för att det ska vara så med, och det har funkat jättebra för de jag vet om. Jag bor ju fortfarande hemma för att spara massa pengar, men jag står i bostadskö så att jag när jag vill ha en ska få en mkt finare lägenhet XD

Hahah får hoppas att den nostalgiska saknaden är aningen positiv iaf, så att du inte blir för öedsen av min blogg, för då är det lite tråkigt med X)

Elin sa...

Bostadsgaranti är najs :P

Nä det är positiv saknad :)