15 december 2009

3 år

Blev just påmind om att det är exakt tre år sedan hogg stängdes ner. För tre år sedan befann jag mig i kyrkan, det var fredagskväll, jag grät och spelade biljard med Daniella. Jag ville inte vara online när hemsidan som gett mig så mycket stängde igen sina portar för alltid.

Jag är tacksam, för utan den hemsidan hade jag inte varit den jag är idag. Jag hade inte haft samma vänner och jag vet inte vem jag varit, vad jag velat med mitt liv eller hur jag skulle ha betett mig emot andra. Den hemsidan formade mig så som jag är, den stöttade mig när jag var ledsen, skrattade med mig när jag var glad, uppmuntrade mig när allt kändes hopplöst och gav mig kärlek när jag kände mig oälskad. Och nej, hemsidan i sig gjorde inte allt detta, men alla otroligt underbara människor som fanns där gjorde det, och jag älskar dem för alltid för att de fanns där för mig.

Tre år har gått, och jag har utvecklats från den jag var då till den jag är nu. Utan hogwartspunktnu. Jag har behållit mina närmaste vänner, förlorat några och fått några nya. Jag har utvecklat den jag är, men aldrig vikt av från spåret jag följer. Efter fyra år på hogg så har jag lärt mig många otroligt viktiga saker. Att vara stolt över den jag är, att stå för sina åsikter, att det alltid finns någon som bryr sig, att lyssna betyder otroligt mycket, att det finns vänner som ställer upp mitt i natten, att stå på egna ben. För det är just det jag gör just nu. Jag håller mina åsikter, jag står för det jag tror på och jag står verkligen på egna ben.
På ett sätt är jag tacksam för att Hogg stängdes för tre år sedan. För det behövs alltid utveckling och utan förändring blir man lätt fast i det gamla. Och jag tror att jag behövde förändringen, för nu är jag på något sätt ännu starkare. Jag är inte fast i ett internetberoende och jag lever i nuet, med vänner. jag har ett LIV. och jag älskar det! och jag är oerhört tacksam för allt vad det har gett mig. Men från och med idag så står jag helt på egna ben. Nu har jag lagt det livet bakom mig, tagit med allt som stärkt mig och packat ihop minnena i en låda som jag för alltid kommer att spara. Tack hogwarts.nu <3

och det är tre år sedan jag skrev min första novell.. helt galet så fort tiden går <3

2 kommentarer:

Elin sa...

*ge kaka* :)

Ciwi sa...

Åh vad jag saknar det med! Du påminnde mig verkli´gen nu för jag har inte tänkt på det på jätte länge! Jag blev faktiskt tårögd nu! <3