27 november 2008

Utmattad

Jag är helt slut! Det är hemskt, jag orkar verkligen ingenting, jag är så efter i massa saker nu och jag har snart tenta, men jag ORKAR inte :/

Det är så lätt att bli slapp när man pluggar på universitetet för det är mycket tid att själv bestämma över sig och det krävs mycket självkontroll för mig för att börja plugga när jag sitter hemma. Speciellt när det finns internet, bra böcker, filmer, vänner att träffa m.m. Det är ju roligare än att läsa om atomfysik och radiovågor. Även om jag självmant valt att läsa detta ämnet så är det svårt att motivera sig. och nu orkar jag verkligen inte ta tag i skiten och jag vill, på ett sätt, men jag orkar inte mer. Jag sover säkert 9 timmar per natt (brukar sova typ 5-6 timmar) och jag är ändå trött. På dagarna gör jag inte speciellt mycket, jag sitter mest hemma, tänker, läser, eller kollar runt lite på stan. Det är inte speciellt ansträngande men mer än det orkar jag inte med.

uuuh jag är sämst, jag måste börja plugga till tentan NU. men ärligt så städar jag hellre mitt rum än börjar plugga (och det borde säga ganska mkt för jag HATAR att städa mitt rum XD).

Trista höstvädret hjälper inte min mittiterminensvacka heller. Den gör den bara sämre. Snö och kyla och blåst är inte alls min grej.

Inga kommentarer: