19 november 2008

Astma

Jag har astma, ni som inte visste det, nu vet ni det.

Var på astmakontroll idag och fast jag numera tar medicinen regelbundet (vilket jag tidigare inte gjorde) så har den försämras. Så antagligen har jag haft medicinen så länge att kroppen lärt sig motstå den eller så fungerar den helt enkelt bara inte och att de tidigare inte kollat ordentligt. Jag har fått ut en ny, starkare medicin som är SVINDYR och smakar hur jävla illa som helst, men hjälper den så är det värt det. Jag gilalr inte att min lungkapacitet minskade med 19 % på ett halvår, den ligger redan på ca hälften av en normalperson. Men ja, min nya vän och jag ska träffas regelbundet, morgon och kväll, och jag hoppas att det kan bli bättre. Kommer ni på ngt namn åt min "raket" så säg det! jag funderar på något gulligt killnamn.
Dagen i sig har varit en mycket bra dag (förutom astmabeskedet). En dag kvar till Twilight, Jag har sytt om min kllänning, lånat en bra bok, hittat julklapp till mamma, bestämt att jag ska träffa Fialotten på fredag, Fia jag och Carro ska kanske gå på bio och ja. Livet är bra helt enkelt. Fast det snöar, det är inte så bra :(
lägger upp en bild på min omsydda klänning i nästa inlägg..
Puss på er!

Inga kommentarer: