21 november 2008

Twilight, filmen

Det här är den bästa film jag sett som baseras på en bok som jag tycker om. Helt klart. Inte det minsta tvivel om att den inte skulle hålla måttet. Jag tycker nästan, men bara nästan, att filmen är bättre än boken. Filmen fängslar mer, och Rob (han som spelar Edward) är så otroligt duktig på att visa de mörka känslorna och han gör en otroligt bra rollpresentation. Robs tolkning av vampyren Edward är helt enastående bra. Man kan verkligen se hur jobbigt han har det, hur mycket han törstar efter/och dras till henne. Törsten av hennes blod och kärleken till henne och balansgången där emellan, nej jag är grymt imponerad över hur bra han tolkar det hela.

Kirsten, hon som spelar Bella, är med väldigt bra. Ibland gör konstiga miner och sådant, men det är inget man stör sig på. Hon är med helt otroligt bra, men aldrig i samma klass som Rob.

De övriga skådespelarna som Jasper, Alice, Carlisle, Emmett, Rosalie och Esme gör alla mycket bra tolkningar av sina roller. Speciellt Jasper är precis så spänd och charmig som i boken.

Charlie är underbar, speciellt när han sitter och laddar bössan. repliken "All right, bring him in!" fick hela biosalongen att skratta. Även när han dansade runt på gatan i början på filmen så drog man ganska rejält på munnen. Jättebra tolkning av karaktären.


Filmen i sig. Helt otroligt bra och musiken folk. MUSIKEN. helt otroligt bra! jag saknar ord för att beskriva min filmupplevelse. Jag kan bara säga att känslan jag hade efter att jag kom ut från biografen var glädje och en otrolig tillfredsställelse. Filmen är bättre på ALLA plan än vad jag förväntat mig och jag kände en stickande känsla i kroppen, inte alls obehagligt utan mer: JAG SKA SE DEN IGEN, IGEN, IGEN!
Jag kan bara säga en sak. SE FILMEN! har du inte läst boken. det gör inget. de förklarar jättebra så det är bara att se den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

MAN MÅSTE SE DEN IGEN! :D Jag älskar den. Emmett, Carlisle, Charlie och Alice är underbara. ÄLSKA! ÄLSKA! ÄLSKA!

och vem skrattade inte "All right, bring him in!" egentligen? XD ÄLSKAR DET!

Emmy sa...

HAH JA PRECIS!

Jag kommer inte nöja mig med en ggn till heller XD jag kommer DÖ i väntan på DVDn :(

Jag har Twilight-abstinens eller nåt <3

Alla är underbara egentligen, och jag gillade att Meyer var med i filmen <3