02 juni 2010

Tom

Jag känner mig tom och helt likgiltig igen. Ingenting spelar egentligen någon roll, och när jag är ensam kan jag bara sitta och göra ingenting i flera timmar och sedan må dåligt över att jag inte gjort något mer produktivt med min tid, och så mår jag ännu sämre över att jag inte känner att jag vill/orkar göra något. för man ska ju inte må.. ingenting.
När jag är med andra så spelar jag, utan att ens kontrollera det så blir det bara så att jag försöker dölja att jag mår dåligt. Varför kan jag bara inte ha en balans?

Och jag är inte hungrig heller.. idag drack jag ett glas vatten. och åt en chokladbit. Jag var inte ens hungrig, inte törstig. Jag var bara trött, matt och likgiltig. Tanken på mat gör mig illa. Tryckte i vilket fall i mig kvällsmat när mamma lagade den men det var bara för att maten stod på bordet.

Varför känner jag mig såhär dålig och sämst? Ingen hör av sig, inga hemma och jag bara är... >_<


Idag har jag och mamma iaf inte bråkat alls, och jag gjorde allt hon bad mig att göra. Har bakat för att fylla frysen lite nu till sommaren. Chokladcookies, bonnkakor, chokladsnitt, silviarutor och banansockerkaka. Hade velat baka mer men margarinet tog slut, och sockret med och det andra jag ville baka hade vi inte ingredienserna till..
Imorgon får jag ta mig upp på stan till Capio för att förnya ett recept jag MÅSTE ha. Min andra medicin har jag fått förnyat men när jag väl går till apoteket så kan jag ju lika gärna hämta båda på en gång.

Har hämtat ut biobiljetterna till Twilight Movie Night på SF iaf. Tre filmer (Twilight, New Moon och Eclipse), popcorn, dricka och nåt lätt att äta, samt hela kvällen och natten på bio för 275kr. + att jag är bland de första i Sverige som ser Eclipse! Jag är jätteglad, och jag har två biljetter.. så jag ska se om det är ngn som vill gå med mig!

1 kommentar:

ellen sa...

*kramar* må inte dåligt över att du gör ingenting, det skapar bara en ond cirkel. Du har hållt igång och pluggat ett tag, unna dig själv att göra just ingenting. Det är inte slöseri, det är laddning av batterierna!

Och om du blir sugen på en fika är det bara att ringa. Jobbar någon dag, ska hem till föräldrarna en annan och bröllop en tredje, men i övrigt har jag i princip två lediga veckor nu när sista tentan är gjord.

Jag vet hur det känns att vara tom och ... så otroligt trött (så till den grad att jag tillslut tvingades söka hjälp för att klara av det), så om du någonsin behöver prata så lyssnar jag.