09 juni 2010

1 vecka kvar!

upptäckte att jag kommer att nå 500 inlägg väldigt snart. Wohoo.

Idag om exakt en vecka så är jag i Italiens fantastiska, varma, underbara, vackra, härliga huvudstad. Rom som lätt vinner kategorin världens vackraste och mest underbara stad. Jag längtar så otroligt mycket och jag tror att vi kommer ha det fantastiskt! För er som aldrig varit i Rom så ger jag er ett hett tips att åka dit. Jag vet bra och billiga hotell, flyg med Ryan Air är inte alls särskilt dyrt och hotellen ligger med gångavstånd från stationen (med resväskor alltså! så det är typ 2 kvarter :p) och från hotellen är det gångavstånd utan resväskor till de flesta turistattraktionerna och om man är lat kostar bussbiljetterna bara 1Euro i vilket fall =)

Så verkligen, se Rom! <3

Såg Dear John på bio i måndags med Maria, Ellen och Hanna. Hade redan sett den i taskigt dålig version på nätet utan att ladda ner den då den hade premiär i FEBRUARI i USA och här kom den 4 juni. Men men, helt underbar film av Lasse Hallström som verkligen slagit igenom i Hollywood nu och filmen baseras på bok av Nicholas Sparks som är en av favoritförfattarna (ja det är han som skrivit bl.a. A Walk To Remember, The Notebook och The Last Song). Denna film är inget undantag i Sparks anda, den är FANTASTISK och skildrar livet på ett otroligt gripande och realistiskt sätt samt att kärleken i filmen inte bara handlar om mellan ett kärlekspar utan det är flera relationer inblandade som vanligt och att det alltid inte är en dans på rosor. Iaf helt fantastisk film och jag rekommenderar den varmt med vattenfast mascara och några näsdukar!

Nu ska jag laga någon lunch till mig själv och sedan städa mitt rum och badrummet. Sen får vi se om jag hinner skriva lite på mitt "Mission Impossible IV"

Inga kommentarer: