21 april 2010

VFU

Sista dagen på min VFU imorgon och även om jag inte kommer träffa ordinarie personal så mycket så kommer jag träffa de boende och det som kändes så segt och svårt första dagen för snart två veckor sedan är nu en vardag jag trivs mycket bra i och tycker mycket om. Äldre har en viss charm som inte går att beskriva och jag kommer sakna dem så otroligt mycket när jag imorgon kommer lämna in mitt lås-kort och gå hem. Jag har blivit så väl bemött både av de boende och av personalen och jag har haft mycket roligare än jag trodde att jag skulle ha och jag har lärt mig otroligt mycket. I början tvivlade jag faktiskt på att jag skulle klara av ett sådant här yrke nu när jag var ute i verkligheten och jag var nervös och osäker. Det är helt borta nu och jag vet att jag kan och jag kommer ta med mig den här erfarenheten i resten av mitt liv.

Även ett stort tack till Lisa som varit min handledare under dessa två veckor - jag har haft en till men schemat har blivit så att jag inte träffat den andra handledaren så mycket, vilket varit synd, men jag har varit i mycket goda händer med Lisa och det har varit så roligt. Jag är jättetacksam för den tid jag fått på avdelningen och det jag lärt mig.

Inga kommentarer: