29 april 2010

London MÅNDAG

Efter en helg med mycket kul och mycket gående så är jag glad, trött och mina ben helt utmattade. Men jag orkar ändå ta mig upp kl halv 7 och packa väskan och vara nere vid frukosten klockan 7. Jag kan bara hoppas att väskan som vägde 8 kg när vi åkte hit inte väger mer än 10 nu för då blir det extraavgift och det orkar jag inte betala just nu. Resten av familjen har samma problem med allt vi köpt. Min Edward-poster sitter på brorsans väska och den är mycket längre än man får ha med sig i handbagage och jag bara hoppas att de inte tar den i tullen.
Efter mycket om och men får vi tag i våran taxichaufför och vi får se Londons morgontrafik och uppleva bilköer som jag aldrig sett på maken till tidigare. Jag förstår varför folk tar tunnelbanan! Men han lovar att vi kommer fram till kvart i tio och en minut i kvart i tio så stannar han utanför Stansted Airport och ler förnöjt åt oss. 180km/h på motorvägen och jag kliver ur taxin med benen som gelé, men fullt levande och aningen glad att komma ut ur bilen.

De säger inte åt mig att väga väskan och de kollar varken pass eller biljett eller kräver att jag måste vika affischen. vi kommer alla igenom fint och utan att behöva slänga ngt mer än en linsvätskeflaska som i sverige räknas som läkemedel och man får ha mer än 100ml men tydligen gäller inte samma regler i England. men det gör inget för vi ska hem i vilket fall. Hittar en bokaffär och ser att de har ett exemplar av den nya boken av Nicholas Sparks, The Last Song och jag slänger mig på den och köper den. Lyckan är fulltalig när jag får syn på ett starbucks och får mamma att betala en sista farväl-frappuchino till mig. Det går inte att beskriva hur mycket jag älskar frappucinos, men det är typ det bästa som finns! Så glad i hågen går vi till gaten precis när den öppnar och hamnar långt fram i kön och får bra platser på planet. Det skakar lite på vägen hem men det är inget som är utöver det vanliga. Väl hemma i Sverige firar vi med att åka på fel avfart mot Sthlm och tvingas åka flera mil innan nästa avfart så vi kan vända ;) Men det är skönt att vara hemma!



Inga kommentarer: