02 april 2010

Baconpopcorn

Nytt avsnitt på Vampire Diareis och jag är helt såld. Okej, jag har varit såld redan när jag såg första avsnittet i november men ändå.. Nu är jag HELT FAST, den här serien är FANTASTISK! De som gör serien är genier, det är aldrig en lugn stund och det händer saker hela tiden så man är på helspänn och allt som händer har en orsak och aaah. Det är bara SÅ BRA! Har ni missat det så kolla upp det. Vampire Diaries (och ja, VD skrevs 1994 så hela 14 före Twilight så ALLA likheter beror på Stephenie Meyer)

Annars så har jag haft tenta i utvecklingspsykologi, vilket gick sådär. Jag blandade ihop Piagets teori med Banduras och skrev rätt svar men på fel plats på tentan. Piages teori skrev jag var banduras och tvärt om. Men hey, jag kunde iaf teorierna bara inte vem som sa det XD SÅ omtentan i maj borde jag ju klara.
Såg Alice i Underlandet samma kväll med Hannah och har ni inte sett den ännu så rekommenderar jag den VARMT! Helt underbar. Klockren. Fantastisk. Magisk. Enastående. Tim Burton har gjort det igen! <3
gjorde såklart bort mig inför kille i kassan, men det har börjat bli en tradition. Tredje eller fjärde ggn jag gör bort mig inför samma kille inne på SF. Men han är iaf riktigt söt och ler jättefint, skrattar åt mig gör han också. Jag bad om baconpopcorn och han såg lite förvånad ut. Sedan kom jag på mig själv och rättade det till chipspopcorn istället, vilket fick honom ännu mer förvånad. Men han fattade tillslut att det var baconchips jag ville ha XD Jag skyllde på trötthet efter tentan och såklart frågar han ju hur det gick på tentan och vad jag hade tenta i. Grejt! Så mitt svar utvecklingspsykologi och ÅT HELVETE fick honom att skratta ännu mer. Jag är så smidig när jag är trött - inte. Påminn mig att inte gå på bio när jag är trött, och om jag skulle gå på bio i vilket fall så ska ni få mig att inte stå i hans kassakö för det börjar bli lite pinsamt nu. jag vet ju inte ens bad han heter XD
Men kan ju trösta mig med att baconpopcorn och chipspopcorn borde vara SF's nya hit snart. för verkligen - visst låter det helt fantastiskt?

Nu har jag tryckt i mig en stor bit kladdkaka och jag tror att jag ska ner och ta en bit till, spela lite piano på mitt ostämda instrument som vissa toner inte funkar på, och sedan baka någon god kaka.

Tack för att våren är här, det är så underbart att solen skiner mig i ögonen just nu fast klockan är över 6 på eftermiddagen. TACK GUD FÖR ATT LJUSET HAR KOMMIT TILLBAKA! Och bara två månader kvar till Rom med kyrkan <3 (VÄRME!!! <3 <3 <3)

Inga kommentarer: