29 april 2010

London LÖRDAG

Lördagen började tidigt. Vi ville se till att hinna promenera genom Hyde Park upp till Oxford Street innan affärerna öppnade. Så frukost klockan 8 och sedan rask promenad genom min numera favoritpark, Hyde Park. Grönt gräs, porlande vatten, lugnt och stilla, blommande träd, rosa körsbärsträd som blommar... Jag bestämde mig där och då att jag någon gång i livet ska bo i London, om än bara för en tid så ska jag BO i London och gå och njuta i parkerna och åka tunnelbanan som en riktig London-bo samt att dra in på starbucks när man behöver en svalkande frappuchino.

I slutet på parken såg jag något otroligt. ett träd ifrån Avatar-filmen stod där för att promota att filmen släpptes på måndagen två dagar senare och en där upplyste mig om att skådespelarna skulle vara på plats senare på kvällen. Synd då vi i familjen har musikalbiljetter till samma tid, men jag fick iaf se ett trät som varit med i filmen :D

Efter shopping (2 kjolar, 2 par glajjor, 5 par skor, 2 par fotbollskor, 3 sjalar,fotbollsstrumpor, målvaktströja och en frappucino) så slår vi oss utmattade ner på ett KFC och äter en välbehövlig lunch. Jag frågar mamma om det är okej om jag träffar Malin, en vän jag har som är i London just nu med och mamma går med på det direkt till min stora förvåning. Jag får till och med åka tunnelbana helt själv! :D På väg dit jag träffar Malin går vi igenom området Myfair och jag kan ju bara säga att jag kände mig lite fel. Bilar som Range Rovers, Mercedes, Poschar, och alla andra svindyra märken som jag inte kan stava till stod parkerade efter varandra på varenda gata. Helt otroligt vilka fina bilar och jag vågade mig knappt på att ta kort på dem. men det blev en del kort som jag inte kommer lägga upp här.
Träffar Malin och dricker ännu en frappucino tills det är dags att åka till hotellet, trycka i sig en macka och sedan in till stan igen för att se Fantomen på Operan. Min favoritmusikal sedan flera år tillbaka och jag har drömt om hur länge som helst att få se den live i London, och nu är det verklighet. Fantastiskt bra var den med. Helt lysande effekter, följer filmen, musiken är som vanligt enastående och sångarna är FANTASTISKA. helt sjukt att de kan sjunga sådär kväll ut och kväll in i flera år. Jag är grymt imponerad.

Efter en helt vansinnig taxifärd på "fel" sida vägen kommer vi helskinnade tillbaka till hotellrummet där vi kollapsar på sängarna och fötterna riktigt skriker i protest i att ens resa sig för att borta tänderna.





Inga kommentarer: