03 april 2010

Mensvärk

Jag visste att det här skulle komma idag men ändå hoppades jag att det inte skulle bli så jobbigt. Men när fan är min mensvärk inte jobbig? Jag är en äkta bitch idag. verkligen, jag gnäller på alla som ber mig att göra något annat än vad jag vill göra och stackars dem om de klagar på något jag gör. Tårarna kommer hur lätt som helst, det räcker med att en penna ligger fel så är jag igång igen.
Jag har dock kommit på en liten lösning. När jag har mens känner jag mig ful och äcklig och helt uppsvälld. + att illamåendet går i vågor, magen känns konstig, jag har feber, ont i ryggen, trött, svimfärdig, extrem huvudvärk.. Så jag har klätt på mig fina kläder, fixat håret sådär jättefint lockigt som jag aldrig orkar göra det annars och så har jag sminkat mig fint. Så nu kan jag inte sitta och trycka ner mig själv för att jag känner mig ful och äcklig. För fan vad snygg jag är idag! Och vet ni vad? Det känns faktiskt mer uthärdligt nu när jag kan känna så. Och när jag börjar tvivla är det bara att luta mig lite framåt så kan jag se mig själv i spegeln och så känns det bättre igen.
Problemet är att vi får gäster ikväll och jag vill inte få upp maten jag äter och jag vill inte gråta och jag vill inte bli otrevlig :( Och jag vill helst kunna stå upp utan att magen trycks ner och jag mår jättedåligt. Så jag stannar sittandes för ett tag till innan jag hjälper mamma med att fixa mat inför ikväll..

Inga kommentarer: