07 mars 2010

Oscarsgalan, Jönköping och ingen dator

hej hej hej.. jag har varit sjuk och så har min datorsladd gått sönder och eftersom jag har en laptop som bara klarar sig två timmar på batteriet så är det ett måste att köpa en ny sladd.. dock har jag inte hunnit göra det heller och jag har knappt tid nu i veckan att beställa en så ja.. det kommer ta tid innan jag är aktiv på nätet igen. Sorry, men det är bra för mig iaf. jag får mer tid att inte sitta här och mer tid till att plugga - som jag verkligen behöver göra nu när jag läser massa psykologiska teorier och det är jättemycket läsning och memorering som gäller!

kommer in då och då för pappa har fått en mini-dator av jobbet att lägga in powerpoints på och sånt så att man enkelt kan styra upp lektioner. När han är hemma får jag låna den. Men jag har inga favoritlänkar sparade som jag har på min dator och denna är mycket svårare att manövrera för tangentbordet är fruktansvärt litet! men den duger så länge.

Jag var på genrepet till melodifestivalens andra chans i fredags. jättehäftigt att se hur allt fungerade i TV och så. häftigt att på lördagen kunna kolla och känna igen sig i ALLA skämt och jag kände till och med igen vilka kameror som filmade vilka vinklar. Jag hade fyra favoriter men alla startade på de fyra nedersta platserna och slogs om EN finalplats. Dock vann favoriten av favoriterna Jessica Andersson så jag är NÖJD. Finalen i globen kommer vara vår för mig, för alla mina favoriter i år är där - utom Neo, men jag klarar mig utan honom. Timotej och Anna Bergendahl är riktiga favoriter men i år kan vem som helst vinna och jag kommer inte bli besviken vad som än händer. Det är jätteskönt att inte behöva oroa sig som förra året med Ugglas låt "snälla snälla" som var så dålig att jag nästan brast i gråt hemma samtidigt som jag frenetiskt höll för öronen och nynnade "lalalalala" för att stänga ute oljudet!


I helgen var jag med familjen i Jönköping. Brorsan spelade i Nike-Cup i Elmiahallen. En cup för alla p15-lag som vunnit i sitt distrikt. alltså en cup för de bästa lagen i varje region som möts. Brorsans lag förlorade tyvärr två av tre matcher och åkte ut. men de vann mot Häcken och borde ha klarat av de andra två lagen med, de var inte omöjliga. Annat var det med Norrköping, BP och Malmö. De lagen var GRYMT bra och jag är glad att brorsans lag slapp möta dem! Men det var mysigt i Jönköping i alla fall och härligt väder. Var inne i stan ett tag och det ser helt annorlunda ut på vintern. Jag är ju annars bara där på sommaren, men jag måste erkänna att det var ganska mysigt där på vintern också. Sedan åkte vi till A6 och där hittade jag min favorit-BH i en annan färg än den jag har och då det inte finns i Örebro så slog jag till direkt. Jag är JÄTTENÖJD.

Nu tänkte jag sova om jag ska vara helt ärlig. Oscarsgalan är inatt och jag är lite nördig och vill se det. Jag struntar i röda mattan och börjar kolla vid sändningen 2.35 svensk tid. Det slutar runt kl 06.00 imorgon bitti. och jag måste upp kl 7 för att åka till skolan sen med. Är jag galen eller är jag galen som tror att jag efter skolans slut vid tre kan åka till friskis & svettis och träna med? får se hur det går men jag är stark och förkylningen börjar ge med sig, har klarat första natten utan nässpray nu och det gick sådär, men någon natt ska vara den första!

Så Godnatt på er, gör mig sällskap inatt 02.35 på kanal 9 och se Oscarsgalan!! <3

Inga kommentarer: