03 februari 2010

Snö!

Den här vintern har varit allt annat än mild. Idag är det snökaos - igen. Temperaturen har inte varit över plusstrecket sedan början på december och snön börjar närma sig 7 dm här.

Det dummaste är att kommunen inte plogar vägarna om det inte slutar snöa (om det inte snöar i dygn då för då MÅSTE de ploga) och det har resulterat i KAOS idag när man bara slirade runt på vägarna och dessutom är det så passande att lysena i de största korsningarna i stan är avstängda! Sedan använder folk inte blinkers heller. Tack för det. Jag lyckades faktiskt ta mig helskinnad utan repor på bilen till universitetet och släppa av brorsan på vägen dit för han hade slalomskidor med sig. Väl på Uni parkerar jag med att backa in så att jag lättare ska komma ut, men då parkeringarna blir smalare på längden när alla snövallar är i vägen så var jag fast när jag skulle åka hem. Inte pga snön då utan för att bilen var för stor och att bilen mittemot ställt sig så urbota dumt och bilarna bredvid med. Så det blev till att ringa morfar som var snäll att hämta mig och skjutsa hem mig. Släppte av bilnyckeln hos mamma på hennes jobb så nu på kvällen åkte hon buss till universitetet och hämtade bilen.

Nu varnar de på radion och TVn att INTE ta ut bilen förutom i yttersta nödfall. För som sagt. Det är KAOS.

Åh vad jag älskar Sverige
(och er som inte förstår sig på ironi så är jag VÄLDIGT ironisk just nu!). Seriöst. Ge mig 35 grader, sol och grönt gräs nu!


lägger till tre bilder tagna med min nya mobilkamera!


Inga kommentarer: