26 februari 2010

Percy Jackson

Såg Percy Jackson och kampen om Åskviggen igår med Ellen. Den var bra faktiskt och jag har nu köpt böckerna som filmen baseras på och de levereras nästa vecka :D ser så fram emot det för jag har velat läsa dem ett bra tag nu men aldrig kommit mig för att beställa dem. De går inte att köpa i affärerna heller här i stan ;/ så jag slog till och köpte en box med hela serien på en ggn, annars måste jag vänta till nästa kurs i skolan börjar för att jag ska komma upp i pris så det blir fraktfritt ;)

Så ja, jag rekommenderar er att se filmen. Men inget för de med ormfobi. Det var en ganska lång sekvens som jag inte kunde se och sedan två kortare sekvenser där jag knep ihop ögonen för att kunna stanna kvar i salongen. Men det går att göra som jag, men du missar en scen XD Det är med medusan, så när de nämner medusan ska du veta att hon har flera ormar istället för hår på huvudet så när hon kommer - BLUNDA!

Annars var den ganska mysig <3
gillade att Boromir och läkaren i grey's var med, och James Bond hade fyra hovar XD (nej karaktärerna var inte där utan skådespelarna, men i början kändes det som om de var sina tidigare karaktärer för mig och det var lite galet :P)

Favoritcitat:
"Thois is a pen. THIS IS A PEN!"

Favoritpryl:
Converseskorna med vingar <3 GE MIG liksom!

Favoritkaraktär:
Percy Jackson, Grover

Favoritskådespelare:
Sean Bean och Pierce Brosnan

Inga kommentarer: