18 februari 2010

18 februari

Tenta idag. Såklart somnade jag inte i den tiden jag ville, det finns så mycket annat som är mer intressant. Så trots att ajg skulle upp klockan sex så kom jag inte i säng förrän vid ett. Dåligt Emmy! Men vad kan man göra? Jag är alltid såhär så jag är van. Dock är jag otroligt trött nu istället.
Tentan tror jag gick helt okej iaf, jag tror att jag klarar den och det är det viktigaste! det var två frågor som jag var osäker på men alla andra hade jag koll på. Dock är de två frågorna värda 8 poäng totalt och då tentans maxpoäng är så låg och man behöver 60% för G så är åtta poäng ganska mycket ;/

Lunch med brorsan, korsordslösning med morfar, hårspraysinköp och prat med Anna innan jag åkte in till stan med Hanna för att träffa PUH-gruppen och gå på teater. Kan tillägga att det är mitt första frivilliga teaterbesök i mitt liv! (eller räknas musikal? för jag såg faktiskt min bästavän som spelade i musikalen Hair en ggn!) Men detta var en enmansföreställning och handlade om ungdomstalangen Martin Bengtsson som får ett proffskontrakt i Italien (fotbollslaget Inter) men drömmen blir inte som han tänkt sig. Det slutar i ett självmordsförsök.
OTROLIGT bra spelat, berättat och gestaltat! Och jag som inte ens gillar teater! Herregud säger jag bara. Får ni chansen att se föreställningen "I skuggan av San Siro" så GÖR DET! det är väl betalda 150kr (även fast jag nu såg den gratis XD). Ska försöka få iväg brorsan på det med! Den gick förra året men var så populär att de kör den lite till nu i vår <3

Lova mig att om ni kan. SE DEN!

Inga kommentarer: