22 februari 2010

Kaos

Ny kurs börjar idag och det är en hopslagning av två tidigare kurser som nu läses parallellt men på halvfart så att det är lika mkt poäng iaf. Och De kan inte med situationen ännu och det är förvirrat, krångligt och oorganiserat. De hade missat att lägga in på schemat att det var ett obligatoriskt moment idag på eftermiddagen, så jag och massa andra kunde såklart inte när de kom på att säga det. Tjoho. Till råga på allt så är kurserna urtråkiga och jag vill bara få den här skiten överstökad så jag kan få plugga det jag vill och det är medicin. Inte massa utveclingspsykologiteorier och SKIT. Jag HATAR psykologi mer än jag hatar filosofi och det säger en hel del - om ni känner mig väl. Så this sucks rent ut sagt!

Sedan krånglar såklart VFUn. Det finns ingen plats till mig och de beklagar så mycket att misstaget skett och de vet inte vad de kan göra åt det. Åt helvete med dem. Det finns flera tusen sjuksköterskor i stan och klart som fan att det går att klämma in en enda liten praktikplats nånstans närmare än STORÅ. SPeciellt när jag är garanterad plats i Örebro och de missade så jag inte ens fick chansen att ansöka om VFU. SÅ ja får se vad som händer men jag klargjorde för henne tydligt att jag minsann inte tänker ta mig till Storå och att jag känner mig orättvist behandlad som inte fick söka och att de får lösa det här. För som sagt. Jag. Åker. Inte. Till. Storå. punkt.

Sedan snökaos i den här jävla skitstan. Jag vill bara bort bort BORT. Först fastnar en lastbil i nobeltunneln och kommer inte upp för backen utan står bara och slirar. Så där står bussen och all annan trafik och väntar. När de väl får upp lastbilen så tränger sig en jävla stor personbil före och kör fast den med, diagonalt över båda körbanorna och trafiken står åter igen still. Finns det INGET trafikvett hos Örebroarna nuförtiden? Så jag missade två bussar trots att jag var ca 100 meter från hållplatsen bara för att mitt i tunneln där vi stod var det såklart tunnelväggen direkt utanför bussdörrarna så vi kom ju såklart inte ut även om chauffören hade öppnat dörrarna. Till slut kom några snälla människor och puttade upp bilen - inte för att föraren förtjänade det - idiot - men resten av trafiken förtjänade det iaf.

Till råga på allt så har min nya, älskade mobil Carlisle gått sönder .___. mobilsjukhuset imorgon helt enkelt (Aka Teliabutiken som får skicka in den på lagning :p)


Ge mig en dag om ca 10 veckor helst så är den här jävla tiden över och snön är borta och den här jävla kursen är slut och allt är bra igen!

Inga kommentarer: