07 september 2008

Hypotesprövning

Jag ska precis till att läsa om det nu, intressant? njaej.

Helgen har varit lite.. konstig. Först vaknar jag sent på lördagen, sätter mig vid datorn och strömmen går. Pappa har klippt av huvudströmsladden i garaget och hela huset slocknar. Sedan så fixas det och problemet var att sladdarna var felmarkerade (pappa skulle klippa av sladden som bara påverkar garaget men ja..) men det fixade sig till slut.

Sedan så sitter jag och mamma och kollar på TV när hela huset slocknar igen. det blir totalt beckmörkt och vi anklagar såklart pappa igen först innan vi inser att alla gatlysen slocknat och att det är mörkt i hela hjärsta X) Sååå det blir till att tända värmeljus och sätta på mobilradion i väntan på strömmen. Brorsans första kommentar var: "Vad bra, nu kan jag låna TVn och se på film medans vi väntar!" sedan kom han på problemet. haha. min bror är rolig ibland <3

Det blev iaf dans och skratt i väntan på strömmen, olles lilla mobilradio fungerade utmärkt till det. (tack Carro för telefonsamtalet där du tog reda på problemet <3)

sedan idag vaknade jag med mensvärk och hela dagen har gått ut på att sova sova och sova. sedan har jag iofs tryckt i mig nötter och choklad, läst en bok och undvikit att plugga. visst kan man undvika att plugga när man är sjuk? Jag har faktiskt feber också *klaga mycket*.

aja. imorgon är det forskningsetik på schemat och jag hade velat läst klart statistikboken, men det har jag inte hunnit ;/ har över 100 sidor kvar och jag kan inte koncentrera mig just nu.

men men.. ska försöka läsa lite till nu iaf. hypotesprövningskapitlet är inte så långt.

Inga kommentarer: