01 april 2008

Att gå på fotboll med skoskav

Okej, fotbollen var igår om jag ska vara ärlig, men det var då jag fick mitt skoskav. Fem blåsor på samma häl. uuuh, det gör ont, ont, ont! Allsvenskan drog iaf igång för ÖSK igår och såklart var jag där, mitt i klacken. Jag gick hela vägen till arenan, vilket tar ca 1 timme, och såklart lyckades jag få jätteskoskav och det gör supermegaont. Jag var iaf med Jennie, Anna och Sophie och det var bra. Matchen var helt underbar och vi hoppade och skrek så vi blev hesa. När segermålet kom så var det en total lycka, även för en skåning som på sin allra första fotbollsmatch någonsin stod i "fel" klack (ÖSK mötte trelleborg), men Jennie var glad i alla fall och sjöng med i sången "alla vi som älskar svartvitt hoppar nu" och hoppade såklart upp och ned med alla andra.

Det gulligaste jag sett på länge var precis innan matchen då speakern sa åt alla att kolla på TV-skärmen och så kom texten upp: "(namn) vill du gifta dig med mig?" det var SÅ GULLIGT. och så zoomade kameran in honom när han vände sin flickvän mot skärmen, sedan texten igen, sedan paret, och då hade han gått ner på knä, för när hon vände sig och så såg hon chockad ut, och sedan sa hon ja <3>
och såklart vann ÖSK sedan, rättvist, fast TFF pressade på massa i slutet, men fenomenet peter Westman räddade med en rejäl fotparad. Bra Westman.

Skulle sedan gå hem, men det var så jobbigt för skoskavet var hemskt, men jag kom iaf hemstapplande runt kl 22 och då var det plugg jag försummat för att gå på matchen till kl 1.

Jag tror inte ni inser hur mkt jag älskar fotboll, och speciellt ÖSK. Jag struntade i att plugga - utan att få dåligt samvete. och jag har dåligt samvete när jag är i skolan för att jag inte kan plugga. haha. Fotboll är allt. Det är skratt. gråt. förtvivlan. glädje. och såklart.. kärlek. 22 man och en boll, att de kan betyda så mycket.

vilket lag håller ni på, och vilket tror ni vinner årets allsvenskan? och vilka åker ur?
jag håller såklart på ÖSK och lite LSK och IFE, men jag hoppas att IFE vinner och LSK och Norrköping åker ur.



"Hela bollen måste ligga stilla..."


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där var sött ja :) Fast på LSK - AIK för tre år sedan gifte sig en LSKare och en AIKare i pausen av den matchen. Slå det ;)
Annars förstår jag inte hur du kan säga att du håller på LSK och sedan hoppas att du åker ut? :P

Emmy sa...

Humm kära KM :P det var riktigt gulligt <3

jag håller på LSK, men jag tror de åker ur, och gör de det är det ju en mindre risk att ÖSK gör det :P och förts och främst är jag ÖSKare ända in i hjärtat <3