17 april 2008

Studenten närmar sig..

Nu närmar sig studenten med stormsteg och jag blir mer och mer nervös.

Högskoleprovet är gjort och jag fick fler rätt än förra gången och jag hoppas att jag höjer mig lite i snittpoängen. Ansökningarna till Universitetet är klara och jag hoppas, hoppas, hoppas att jag kommer in på det jag har sökt (röntgensjuksköterska). Betygen borde räcka och högskoleprovsresultatet är högre än förra årets poäng, så jag vill verkligen komma in nu.

Igår köpte jag min studentklänning, det är helt underbart att ha det klart och klänningen är jättefin. Köpte den på MQ för 599:- och den är vit med ett svart fastsytt "skärp" med rosett. Skolrna är svarta ballerinaskor med vita prickar på som jag köpte i Ungern på New Yorker som är en helt underbar affär.

Studentmössorna kom till skolan idag, eller ja, i alla fall några och min klass var inte en av de klasser som fick sin mössa. synd, men vi får hoppas att de kommer imorgon för jag vill vill vill ha min mössa nu.

Det är inte klokt hur fort det går. det känns som igår när jag började ettan på gymnasiet och inte alls fattade systemet, kom försent för att jag inte hittade rätt sal och bytte klass. Nu är det snart dags för den sista Krampen som jag hoppas att vi vinner, och sedan är det två dagar kvar så springer jag ut genom dörrarna, ut på gatan med mitt betyg i handen och behöver aldrig mer komma tillbaka, om jag inte vill såklart. Gymnasiet avklarat, och jag kan säga redan nu att mina betyg kommer vara hyfsade, men jag måste såklart kämpa på med de sista sex ämnena nu med.
Måste köpa balbiljetter imorgon och så måste jag fixa en balklänning. Och så ska jag köpa biljett till studentkvällen på frimis. snacka om att det kostar att vara student!

Alla börjar fråga mig vad jag vill ha. Kommer ni på något bra att önska sig? jag har absolut ingen aning vad jag vill ha. Vad fick ni (om ni tagit studenten då)?


"Tiden har vingar, men ändå kraschar den ibland"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lärde mig aldrig konsten att plugga..eller jag ahde det inbyggt när jag var ensam, för det fanns inget annat. Sen hittade jag frihet, mitt eget liv, mitt jobb, och L, och då körde sig allt, så jag vet inte vad jag ska ge dig för tips faktiskt, för jag vet hur det känns att sitta där bara inte KUNNA göra det man måste, för det inte går.. Jag vet inte..

Och jag har ingen aning om vad du ska önska dig heller, för ingen frågade mig något sådant, fick f.ö ingenting heller på min student så..

Puss

Anonym sa...

Hm, en sak jag tycker du ska önska dig är ett bas-kit med verktyg. Du vet: skruvmejsel, hammare, skiftnyckel och lite sånt. Senast idag irriterade jag mig över att jag inte vet hur ska jag skruva åt den där enerverande muttern på pakethållaren till min cykel som skramlar så halva Uppsala hör när jag kommer farande. Så (förutsatt att du flyttar hemifrån när du börjar plugga, vilket du kanske inte gör), du kommer att behöva et sånt där verktygskit.