30 mars 2008

Skolstress

Varför kommer läxorna i omgångar? Det är alltid så att när en läxa kommer så kan man garanterat säga att nu får jag läxor, prov eller arbeten i alla mina andra ämnen med. Samma sak när de inte ger oss läxor, då har man ingenting alls. Kan inte lärarna prata ihop sig eller något för jag orkar seriöst inte mer snart. Just nu har jag projektarbetsinlämning på fredag och jag har jobbat med detta förbaskade projektarbete i över 300 timmar nu och ändå är jag inte klar. Min handledare gör ingenting och det går inte att få tag i honom överhuvudtaget. Jag mejlar och han svarar inte, han dök inte upp på min redovisning heller så i fredags anmälde jag honom till rektorn att han inte ska handleda någon nästa år. Då jag pluggade så mycket till projektarbetet så hade jag inte tid över till matteprovet som var dagen efter redovisningen, i fredags alltså, och det gick SKIT. Andra provet i rad som jag får IG på och innan dessa två prov har jag alltid legat på gränsen till MVG i matte. Jag orkar inte kämpa, jag orkar inte ens tänka på det och jag orkar definitivt inte tänka på alla andra saker som jag måste göra. Vänner existerar inte längre för jag har inte tid med dem, jag pluggar, pluggar och pluggar och ändå så går det inte. Pappa får stå ut med mina tårar flera timmar varje dag, han ser mig bryta ihop och tappa livslusten bara för att jag inte hinner klart eller lyckas med alla jävla skolarbeten. Nu är jag seriöst så arg på läxor och på mig själv för att jag inte är bättre på det jag gör. De andra i klassen verkar inte lika stressade som jag, så det måste ju vara mig det är fel på? Jag är för dålig, jag är för lat eller så är jag helt enkelt inte skapt att leva i denna världen alls. jag vet inte, men jag orkar bry mig snart. Jag kommer tyna bort framför min dator i mitt pluggande. med en Trockadero i ena handen och en bok om gladiatorer i den andra.

Någon som har tips på hur man lyckas bättre i skolan?
och nej, jag tänker inte strunta i att plugga för jag ska ha bra betyg, jag hinner inte ta det lungt på dagarna och jag kommer inte ens försöka göra det.


"Vad betyder omanlig?"

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen vet jag att det inte var mig det var fel på. Jag ahde allt det, plus 5-6 timmars jobb varje dag, 7 dagar i veckan.
Man orkar inte. Och lärarna ÄR kassa på att ta hand om sina elever, och på att prata ihop sig. Det viktigaste är nog att inte ställa för höga krav på sig själv. Man kan inte ha MVG i allt.