24 april 2009

Torsdag 23 april

Match mot regerande mästarna Kalmar FF.
Ett krisdrabbat Kalmar skulle möta ÖSK på Behrn Arena på torsdagskvällen. Toppenväder och jag som haft god tid att förbereda mig hade t.o.m. målat naglarna i svart och vitt (ÖSKs färger för er som inte vet det). Jag skulle gå tidigare från min föreläsning på universitetet och tre timmar innan matchstart skulle jag befinna mig vid Mötesplats Örebro och sälja biljetter till matchen. Det var hur kul som helst! vi fick gratis tröjor, dricka, inträde till matchen samt ströplats på sittplats om man ville. Jag som oftast står i klacken (om jag inte sitter på ngn av de två årsplatserna vi har på nya läktaren) ville hellre stå där. Vilket drag det var! helt underbart att se att klacken växer för varje år som går! för tre år sedan var det typ ingenting och idag! <3 helt jävla underbart!
Enda nackdelen är att många är ganska fulla och skriker hyfsat rasistiska och elaka saker ner mot den stackars motståndarmålvakten. Jag tänker inte dela med mig av vilka ord det var, men det var inte snälla, och jag kan garantera att stackaren hörde det! Jag är en sportslig människa och det där är så sjukt osportligt att jag tyckte det var olustigt.

En skön seger i vilket fall! ÖSK har 9 härliga poäng efter 5 omgångar och ligger på 5e plats. En bra start för ett lag som man tydligt ser att de har mer att ge! Håller det i sig kommer ÖSK att gå långt. kärlek till er i laget! <3

Sikta mot stjärnorna - så når du förhoppningsvis trädtopparna!

Inga kommentarer: