19 oktober 2008

Kusin vitamin

Idag kommer jag få en rejäl dos av kusin-vitaminer då jag ska träffa hela tjocka släkten (på pappas sida bara) då min yngsta kusin fyller 4 år. Alicia heter hon och är otroligt söt, och kan vara sådär otroligt jobbig ibland som bara småbarn kan. Men sötast är hon och mestadels är hon snällaste ungen i världen. Förhoppningsvis kommer de flesta andra kusinerna dit med och då får jag en chans att gratulera Fredrik till att ha klarat uppkörningen, prata med Petter och Erik, leka med Stefan och Mattias och föra en vuxen konversation med Kattis. Hmm ja det är några av kusinerna iaf, de som brukar vara med på alla samlingar. De övriga, två st, bor ena i karlskrona och den andra har jag inte sett sedan jag var 4 ungefär, fast han bor här i Örebro. Men jag pratade faktiskt med honom i telefon lite snabbt i somras (jag svarade och han bad att få prata med Mats, haha).

Jag tror jag måste förbereda mig en del nu för att orka med hela kalaset, min släkt kan vara en aning *HOST* påfrestande ibland. Det gäller att ha ett bra humör, humorn påkopplad och hjärnan aktiv. Skämten kommer dugga tätt och ironin kommer slängandes från alla hörn, så det gäller att vara beredd på allt och ha snabba och humoristiska svar så man kan knäcka dem ibland.

ni ska inte tro nu att jag inte tycker om min släkt, för det gör jag. Jättemycket.
Min släkt är bara lite mer galen än de flesta andra släkter.. och jag överdriver inte. Men jag är med galen, så jag passar in perfekt här. Det kommer bli en kul eftermiddag ;)

Hur är eran släkt?
Har ni bra kontakt med era kusiner?

Inga kommentarer: