18 oktober 2008

Dammig lördag och USÖ-besöket igår

Jag skojjar inte när jag säger att mitt hus är totalt fullt av damm. Jag kan knappt andas, det är verkligen inte en bra miljö för mig. Dammet i fråga är byggdamm för vi (mamma och pappa) håller på att fixa trappen och slipar den med en stor slipmaskin som låter som det står en stor blåsgrej i hallen. Det låter FÖRFÄRLIGT högt och det är INTE kul att vakna klockan ått på morgonen en lördag av det ljudet och känna dammet i luften som gör att du inte kan andas. Men trappen blev fin nu när allt är klart iaf.

Idag träffade jag Fia, Carro, Anna, Diana och Fias mamma för en genomgång inför Fias boksläpp om en vecka som vi alla ska hjälpa till på. Det kommer bli så bra. Härligt att träffa älsklingarna Fia och Carro igen <3 Ni är BÄST!

Igår på USÖ var jätteroligt och intressant. Vi fick en genomgång om lite saker först som tystnadsplikten och sådana saker, då vi kom att få se personerna som röntgades samt deras personnummer. Vi fick se en skelettröntgen, en MR och en CT, då när undersökningarna gjordes och fick se bildresultaten på datorn. Sedan fick vi beskrivningar i de andra salarna då inga sådana undersökningar gjordes just då. USÖ håller på att bygga om röntgenavdelningen just nu så det var liiite kaos där, och mycket byggdamm även där faktiskt. Dörrar var plastskynken (inte till röntgenrummen då, då alla väggar, golv, tak och dörrar måste innehålla bly för att inte de sekundära röntgenstrålarna ska nå utanför rummet), (snygga) byggarbetare klev runt och bar på plankor och läkare stod i hörnen och log åt oss förvirrade T1:or. Vi kallas T1:or för att vi läser termin 1 på våran utbildning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh sånt damm är riktigt jobbigt! Men besöket lät väldigt intressant och jag hade ingen aning om det där med dörrarna innan. ^^

Emmy sa...

ja det är hemskt, det fastnar ÖVERALLT :(
Besöket var jättekul. Nej inte jag heller men det är jättemycket skyddsutrusning där och allt innehåller bly = förkläderna man har är TUNGA XD