24 mars 2008

Plopp vs Center

Visst är det konstigt hur det kan komma sig att jag pratar med en kompis ang. skillnaderna mellan plopp och center, och så två dagar senare börjar det en stor diskussion på fefo.se om precis samma sak. Det händer ganska ofta, så jag vet inte. Beror det på tillfälligheter eller finns det ett öde som gör att jag ska visa mig smart och kunna svaren?

Japp så dagens stora ämne i min blogg är såklart… skillnaden mellan Center och Plopp! Och innan jag avslöjar det spännande svaret så tänkte jag komma med en annan kul liten grej. Om man frågar någon – vem som helst, om skillnaden mellan plopp och center så svarar de antingen ”jag vet inte” eller ”jag känner ingen skillnad” och ställer man då följdfrågan vilken de gillar bäst så blir ALLTID svaret: Plopp. Varför? Om de ändå inte känner någon skillnad, hur kan de då avgöra att plopp är godare? Vad tycker ni om ni nu har testat båda, eller är ni som i exemplet ovan, ni föredrar Plopp utan att veta varför?

Skillnaden är helt enkelt att Plopp riktar sig mer till barn då kolakrämen är lite sötare. Center är lite mer för de som gillar att njuta av choklad för de är lite beskare och strävare i krämsmaken.

När jag fick detta svar av en annan kompis som hade varit och pratat med en på cloetta så var jag ju såklart tvungen att testa. Och ja, jag tyckte det stämde, och jag gillade Plopp mest – precis som alla andra. Fast det är en skillnad, jag vet skillnaden i smakerna ;)

"Vad är det för dag på söndag?"



2 kommentarer:

JohannaJ sa...

Haha intresant ämne, men jag föredrar faktiskt center då jag faktiskt tycker plopp är för sött. :)

Anonym sa...

Center är ju mkt godare för att döda ämnet. XD