12 mars 2008

Jag jagar min egen skugga

När Hogwarts.nu (ska berätta mer om den hemsidan någon annan dag) stängdes så öppnades det en ny hemsida som hette fenixforum.se. Den sidan hade, till skillnad från Hogg, bl.a. en fungerande chatt. Där började jag prata med en kille redan innan jul 2006. Det tog lite tid tills jag frågade honom om hans MSN, vilket var den 12 mars (exakt ett år sedan).
Jag tror det var två dagar efter, alltså den 14:e som när vi snackat i ca fem timmar insåg att vi känt varandra i endast TVÅ dagar, vilket kändes otroligt skumt för han kändes mer som en äkta vän än de jag träffade varje dag i skolan. Det var den dagen då jag bad honom översätta vissa saker åt mig som han fick för sig att retas lite och instället för att översätta det jag ville så översatte han meningen: "Änglar äter muffins". Den meningen har för mig hängt kvar även om vi inte har samma kontakt idag som vi hade fram till december. Då han med sina kommentarer, smarta visdomsord och gulliga sms fått mig på bättre humör än någon annan så tyckte jag att jag kunde döpa min blogg efter honom.

"Det bästa sättet att lära känna dig själv är att se dig speglad i andras ögon. Att försöka förstå sig själv i ensamhet är som att jaga sin egen skugga, och jag har ingen lust att dansa med skuggor längre.."

Jag vet att vi inte är lika tighta som vi var innan, men ändå betyder du otroligt mycket för mig. Du har hjälpt mig mer än jag tror du kan förstå och jag har lärt mig så otroligt mycket av dig. Jag vet inte vad som hände, men vi gled ifrån varandra, vilket kanske var det bästa, men jag hoppas att vi iaf fortfarande kan kalla oss för vänner. Du vet mer om mig än någon annan och jag litar så otroligt mycket på dig. Jag hoppas att du kan lita på mig också. Hoppas att du har det bra <3

Inga kommentarer: