05 maj 2010

Tjo

Jag missade KTC-examinationen så den kommer jag få göra om nästa eller veckan efter det. Tentan i måndags kändes dock ganska bra fast jag inte alls pluggat så mkt som jag borde, men det kanske bara är falska förhoppningar. Men jag HOPPAS att det gick bra!
Nu ska jag försöka ta tag i seminarieinlämningen som jag fått då jag missade seminariet när jag var i London. Det är sjukt tråkigt att skriva ner allt som man egentligen skulle fått ta muntligt men men, London var värt det!

utöver det ska jag städa mitt rum vilket jag skjutit på i flera veckor nu och det är äckligt stökigt och dammigt. inte alls bra för mig med svår astma, så jag MÅSTE ta tag i det idag!

och så måste jag ta tag i att fixa ett norskt skattekort. det är nästan topp-prioritering för att jag inte ska få 50%skatt på det jag tjänar i sommar. jag borde tagit tag i det förra månaden, jag är seeeg :(

och hur går det med datorn då? Jo den är fortfarande paj, och det är förmodligen ett grafikkort i den som pajjat och det kostar 3500kr att laga (om det nu är det) och en ny bättre dator än den jag har kostar drygt 5000kr så jag måste ta beslutet om jag ska laga min gamla eller köpa en ny. Det braiga är att de fick igång den så jag har lagt över allt jag vill spara på min externa hårddisk så jag förlorar egentligen inget hur jag än gör :D problemet är om jag köper en ny dator så blir det en Toshiba och jag gillar inte det märket. Jag vill ha en Dell och jag vet att jag är fånig men jag är alltid trogen de märken som har fungerat bra för mig och som jag vet hur de funkar. jag är så oteknisk så jag kör alltid på samma. Och Toshiba är för mig inget känt och bra datormärke, även om de på affären säger det så vet jag ingen som har en sådan dator så jag är tveksam. Att laga min gamla Dell känns bättre även om jag enl de på dataaffären får en bättre dator i den andra. Och min Dell kan ju gå sönder på andra sätt med såå... Hur ska jag göra? :(

och det är fint väder och det enda jag vill göra är att gå ut, men plugg, städning och bakning går ite att göra utomhus tyvärr :( It sucks!

Inga kommentarer: