11 oktober 2009

Universitetet

Jag måste erkänna att jag saknar att plugga (visst låter det otroligt?). Att tillgodoräkna en massa poäng från förra året är ju jättebra att jag kunde göra, men 15 veckor utan att plugga.. liksom det är längre än sommarlovet och så mycket ledighet från pluggandet har jag inte haft sedan jag började skolan vid 7 års ålder. Jag kan faktiskt inte säga att jag gillar det, för jag saknar att vara uppe på universitetet, jag saknar att träffa mina klasskompisar, och jag saknar att lära mig saker. Nu är ju faktumet att om jag gått på dessa kurser så skulle jag inte lära mig så mycket nytt eftersom jag redan läst det, men ändå.

Jag vet att jag är knäpp, men jag GILLAR skolan. Nu måste jag skaffa ett jobb i 15 veckor för jag får inget studiebidrag. Min enda aktivitet i veckorna är Tisdagar 16:30-18:30 då jag är konfirmandledare i kyrkan. och 1 november då jag säljer biljetter till sista ÖSK-matchen för säsongen (gästande lag är Trelleborg). Sedan ska jag ju till Stockholm den 24 oktober för att se Muse, och bion den 20 november trodde ni väl inte att jag hade glömt? (och alla de gånger jag ska se New Moon igen med 21, 22 och 23 kanske? XD)

Så om ni vill hitta på något med mig. Fika, shopping, filmkvällar, bio eller något. Jag är lätt på!

Inga kommentarer: