13 oktober 2009

Sara! <3

Underbara människa!
Du är bäst, snyggast, vackrast, roligast, underbaraste, och jag vette tusan alla positiva adjektiv som jag kan nämna för att beskriva dig.
Men jag är aldrig så glad som när jag träffar dig, och det håller liksom i sig ett par dagar efter att jag träffat dig med, för du är så jävla underbar <3
Jag behövde vårat fikasamtal som blev ett lunchsamtal (bara för att vi är så bäst och inte äter lunch vid tolv som man ska <3) och det är skönt att koppla bort livet samtidigt som man pratar om det. För trots att vi ibland pratar om riktigt allvarliga saker så känns problemen inte speciellt stora när jag pratar om dem med dig. För världen är ju faktiskt inte så omöjlig när allt kommer omkring.
Du är bäst. det vet du för jag har sagt det innan, men du är BÄST. och vad fan skulle jag göra utan dig?
Jag har saknat dig så sjukt mkt och det står varenda vecka i min kalender att jag ska kontakta dig för att fika eller bara träffas. men det hade aldrig blivit av. så vem blev typ supermegajätteglad när du hörde av dig? (jo jag!) jag ska bättra mig med att hålla kontakten. jag lovar. för du är den vän som jag minst av allt vill förlora kontakten med. Och jag hoppas och tror att du vet att jag finns här för dig jämt. även klockan tre på natten eller så. jämt!

och det är så sjukt att vi träffades. Det var liksom nästan ödet. Jo blev känd och skrev sina underbara böcker bara så att en fandom skulle skapas så att vi två kunde träffas via nätet och inse att vi gick på samma skola. Inget händer av en slump som vi sa idag.

Det finns ingen annan jag litar mera på, och det finns ingen annan som jag har så lätt att prata med. Och varje gång vi pratar så lär jag mig så många nya saker. och kommer ihåg saker som jag trodde jag glömt. och jag ler nog mer är vanligt skulle jag tro.

Tack för att du finns och gör världen till en bättre plats för mig att leva på! <3



Och tack, tack, tack för presenterna! Skivan har jag redan lyssnat igenom och boken din ska jag börja läsa så snart jag går och lägger mig. Sjukt kul att ha boken som du har skrivit i äkta bokformat! och jag lovar, jag ska inte kommentera alla fel du nämnde xD och den andra boken påbörjar jag när jag läst ut din (såklart), för inte trodde du väl att jag skulle börja med den? XD


(för er som inte vet så är Sara min vän sedan flera år tillbaka och vi träffades på ett internetforum och det visade sig att vi bodde i samma stad och gick i samma skola! vi började prata, och första fikat varade i 4 timmar tror jag, innan cafét stängde och vi fick gå därifrån :p)

1 kommentar:

Sara sa...

Åh fina Emmy <3 Nu blev jag värsta glad. Jag vill vara din vän tills jag är gammal och grå, och förhoppningsvis ännu längre. För du är en underbar person, vacker både på insidan och utsidan. Jag litar på dig till 100 procent och finns alltid här vad det än gäller. Det hoppas jag att du vet <3