18 oktober 2009

BP-ÖSK

Familjen ville ha en liten galen dag som vi ser det. för vi gör ALDRIG något galet. så när BP tog emot ÖSK på Grimsta IP så tänkte vi att "varför inte?". Visst det var aningen kallt (nu ljuger jag! det var svinigt kallt) men solen sken i alla fall i första halvlek!
De första tre minutrarna var bra... sedan gör BP mål, tabbe i försvaret och tjong så satt den där baken en försvarslös Alvbåge. Sedan spelar ÖSK URUSELT. både backar, mittfältare och forwards. Det GÅR liksom inte. Utan Alvbåge där bak så hade det inte stått 1-0 i halvtid till BP utan mer 3-0, eller kanske 4-0. FÖr jävlar vad dåliga ÖSKs försvar är!
Andra halvlek börjar aningen bättre för ÖSK och sedan kommer ett mål som var offside (och nej jag är INTE partisk, det var offside jättemycket!) men det gills i vilket fall för domaren var sådär halvbra, men i detta fallet var det linjedomarens fel och han var komplett värdelös, vilket inte gjorde så mkt för mestadels så var det till ÖSKs favör faktiskt.. 3-0 målet kom ganska snart därefter och sedan tystnade klacken som faktiskt varit ganska kul att stå i innan. de började sjunga en sång om att de ville åka hem istället.. vilket jag med ville för jag frös så in i norden!

Åkte faktiskt hem innan domaren blåste av matchen och ångrar det inte.. men dock ångrar jag inte familjedagen för den var mysig! men ÖSK får ta och skärpa till sig. tre raka förluster och vi som hade häng på toppen förut. Nu är vi ett mediokert mittenlag igen - som vi alltid har varit för när det gäller.. då kan ÖSK inte fixa det.

Vi får vara glada om Alvbåge är kvar nästa säsong, för han är den enda spelaren som faktiskt är bra och håller klassen, match efter match! Utan honom hade ÖSK legat mycket sämre till i tabellen kan jag lova, för fan det spel de spelar nu är inte alls bra!

och jag kan inte för mitt liv begripa hur Alvis kunde ha kortärmat och kortbyxor hela matchen. jag hade fem lager på mig och jag höll seriöst på att frysa ihjäl. Brorsan min som är fotbollsmålvakt, han fattade det inte heller för han höll på att frysa ihjäl bredvid mig med XD

Inga kommentarer: