22 oktober 2009

New Moon

Ni vet redan att jag är galen i Twilight och dess värld, och just nu är det helt UNDERBART att vara det, i alla fall för mig!

De senaste två dagarna har varit.. helt otroliga. Igår började med förhoppningar som rasade av att biljetterna inte verkade släppas i Örebro, men sedan kom det fram till att Örebro bara var sena och någon timme senare släpptes biljetterna här! LYCKA! Midnattsvisningen av New Moon och Twilight (först Twi sedan typ tävlingar och sånt, och sen ser man New Moon efter tolvslaget). Frågar två vänner om de vill hänga med, då jag bokade tre biljetter, och de sa ja direkt! SÅ KLART! Så hela dagen igår gick till att se på trailern miljontals gånger! och skutta runt av lycka, med tårarna rinnandes nedför kinderna. Och nej, jag är inte galen, bara sjukt, sjukt, lycklig.

Så idag. Kan ni ens TRO på att dagen blev bättre än igår? Men det blev den! Fick först reda på att jag klarat hemtentan, sedan upp på stan för att faktiskt HÄMTA UT biljetterna. så jag hämtade ut dem, och är numera GULDMEDLEM på SF bio. haha snacka om nöjd! I alla fall så hämtade jag ut biljetterna på Najz Prajz och passade då på att fråga om de fått in soundtrack-skivan till New Moon som skulle ha släppts igår. Och det hade de! så jag köpte den med (hade ni väntat er något annat?) och han som sålde biljetterna, en yngre, vuxen man blev aningen avundsjuk på att jag hade biljetter till midnattsvisningen och när jag frågade om skivan så sa han att han gillade Twilightfilmen. Så jag frågade ju honom om han läst böckerna - vilket han inte hade, men då jag sa att de var BÄTTRE än filmen så sa han att han skulle läsa dem, att han tänkt göra det. och jag tipsade honom om Midnight Sun, Twilight i Edwards perspektiv och han verkade jätteintresserad och frågade var man fick tag i den. Det gjorde mig jätteglad! Sen gick jag in på Gallerix och de hade en skitsnygg Edward-affisch så jag kunde inte låta bli! <3

sedan! (jag köper hårspray, en fin klänning, får en grön tröja av mamma) och sedan! Då ringer jag Petter, min kusin, för han ville låna Twilightböckerna av mig (hör och häpna!) jag blev inte så lite chockad, men då jag inte var hemma när han ringde så tänkte jag ringa upp nu några dagar senare och fråga om han ville låna dem! Så när jag ringde så skrattade han och sa att min andra kusin, Erik, inte hade orkat vänta på mig utan köpt ALLA fyra böcker på en gång! så de hade redan läst dem. Och nu kom det konstigaste samtalet jag NÅGONSIN haft med min äldre killkusin. Om Twilighterien, Edward Cullen, Robert Pattinson, Filmerna, regissörer, tonårskärlekar, fejkvampyrer och att han gillade Breaking Dawn bäst. Han tipsade till och med om New Moon-videos på youtube! Det kommer nog bli en intressant släktträff på söndag! mina kussar GILLAR TWILIGHT!

DEN HÄR DAGEN ÄR GRYM! JAG BARA MÅSTE SÄGA DET!

5 kommentarer:

ellen sa...

Jag blev så glad när jag fick mina biljetter till midnattsvisningen. Innan man visste om de skulle ha den i Örebro... Total eufori när man hade biljetterna i handen på kvällen!

ellen sa...

Svar: De sände avsnitt 7 idag :P

ellen sa...

Svar: Jag kollar streamade avsnitt via yidio (de som är via megavideo) http://www.yidio.com/show/the-vampire-diaries men det ser inte ut som de lagt upp senaste avsnittet än, så jag har tid på mig att komma ikapp idag :)

Jag tycker också hon är lik Scarlett och att Stefan är mer lik den Edward jag föreställde mig när jag läste. Men nu har jag sett Twilight-filmen så många gånger att jag inte riktigt minns hur jag föreställde mig Bella :P

Ja, det är mycket likheter, har du läst böckerna (The Vampire Diaries, alltså)?

ellen sa...

Hmm.. verkar som att det stod fel datum först, för nu är det ändrat till 29 oktober för avsnitt 7. Ett plötsligt uppehåll på två veckor alltså. Och jag som kommit ikapp nu, det här var inte roligt, jag vill se fortsättningen!

ellen sa...

Svar: hehe. Åh Muse-konsert, nu gör du mig avundsjuk, måste ha varit jättehäftigt att se dem live!
Själv skulle jag hellre åka på läger än gå upp tidigt för en tenta i ett ämne jag kan "sådär".