12 oktober 2009

Kyla

Det finns ett stort problem när man bor i Sverige. Det stavas kyla. K y l a. Det är fruktansvärt. Det beror på att jorden roterar så att vi får årstider, och det gör att vi får den hemska vintern som kommer och knackar på vartenda år.

Jag har sjukt dålig blodcirkulation och hög ämnesomsättning = jag är sjukt smal och jag fryser hela tiden - även på sommaren. Vilket gör att jag som fryser på sommaren.. ni kan förstå mitt problem, jag fryser så fruktansvärt mkt när det är 10 grader kallt ute. Och i år har jag inte hittat några vinterstövlar.

ska jag säga vad det värsta med kyla är? Det är inte snön (som är blöt och kall), det är inte halkan. Nej det är så att det blåser kallt och när man cyklar så finns det ingen bra mössa så att massa kylig luft blåser in och viner i öronen så att jag får en fruktansvärd huvudvärk. och det är sjukt obehagligt.
plus att känseln i mina fingrar försvinner.

JAG HATAR VINTERN!

Inga kommentarer: