05 maj 2009

Venprovtagning

Idag skulle vi göra något så coolt som venprovtagning, och jag har sett fram emot det jättemycket. Fick höra imorse att vi skulle få öva på varandra, efter att ha fått testa på plastarmar såklart, och jag har verkligen sett fram emot detta. Så vi kommer dit, testar på armarna - inga problem.
Vi börjar ta på varandra och detta är heller inget problem, förrän de ska sticka i mig då. Då blir det plötsligt STORA problem. Hade jag inte ljugit för läraren om att jag mådde bra hade han inte släppt iväg mig. Det snurrade som sjutton kan jag säga. även fast jag låg ner i flera minuter efter försöket. och nej, nålen kom aldrig emot min hud xD men jävlar vad svettig jag blev, och snurrig är bara förnamnet. och tårarna kom, ganska hysteriskt med, och inte för att jag var ledsen och inte för att det gjorde ont (de stack mig ju inte ens), jag tror de kom för att jag blev så jäkla besviken på mig själv. Jag vet att jag inte gillar nålar om de ska stickas i mig själv (sticka i andra går utmärkt), men jag tänkte att jag skulle klara det, läraren satt ju brevid och allt. Och jag är så sur på mig själv för att jag fegade ur.. iofs var det läraren som sa att vi inte skulle fortsätta, men ja. Jag klarade det inte. på två grupper har två ballat ur, och jag är en av dessa två. snacka om att jag känner mig feg feg FEG!
men en god nyhet! När jag byter till SSK så övar de bara på plastarmar och sedan direkt på patienter. Alltså, INGEN övning på varandra. vilket innebär att jag slipper ha otränade elever som sticker i min smala arm! :D

Inga kommentarer: