02 maj 2009

Vårkänslor!

Okej, jag vet att jag är otroligt sen med detta, men verkligen. NU, just NU insåg jag att det är vår. Det är VÅR! liksom jag har inte sett det så förut. Jag är så seg och sur på allt och alla att jag har missat detta faktum.

saknar lite att gå på KJ och få sjunga in våren varje år! Nu när jag inte sjunger i kör längre så är ingen av högtiderna speciellt viktiga längre, jag märker knappt av dem!

Vintern rasat ut bland våra fjällar,
Drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
Solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommar'n här i purpurvågor,
Guldbelagda, azurskiftande.
Ligga ängarne i dagens lågor,
Och i lunden dansa källorne.

Snart är sommar'n här i purpurvågor,
Guldbelagda, azurskiftande.
Ligga ängarne i dagens lågor,
Och i lunden dansa källorne.

Ja, jag kommer! Hälsen, glada vindar!
Ut till landet, ut till fåglarne,
Att jag älskar dem, till björk och lindar,
Sjö och berg, jag vill dem återse,
Se dem än som i min barndoms stunder,
Följa bäckens dans till klarnad sjö,
Trastens sång i furuskogens lunder,
Vattenfågelns lek kring fjärd och ö.

Se dem än som i min barndoms stunder,
Följa bäckens dans till klarnad sjö,
Trastens sång i furuskogens lunder,
Vattenfågelns lek kring fjärd och ö.

Inga kommentarer: