07 maj 2009

size zero

läste en artikel om size zero - den ökända storleken som kändisar svälter sig till. Som är FÖR smal - sjukligt smal. i tidningen fanns det mått man mäter på tre ställen på kroppen och jag är SMALARE.
det känns inte alls bra, och jag har ett problem med min smalhet - men inte som folk tror, att jag har anorexi eller bulimi. Jag har problem att ens hålla den vikt jag har. om jag INTE äter godis, kakor, läsk och chips så går jag ner i vikt trots regelbunden kost (frukost - lunch - middag) och jag vet faktiskt inte vad jag mer kan göra. Jag har ett problem med det och jag mår inte bra av det heller. jag är FÖR smal, enligt mig själv (och det har inget med tidningen att göra mer än att jag faktiskt insåg att jag borde vara lika smal som de på bilderna - mitt BMI är detsamma och jag är längre än de flesta av dem med) och jag har kämpat ett bra tag nu med att gå UPP i vikt, och det fungerar seriöst inte. jag väger under 50 kg och är 172 cm lång. mitt BMI ligger på 16. jag mår psykiskt dåligt av detta och jag vet ärligt talat inte vad fan jag ska göra nu.
söka hjälp? var sjutton då?
sveriges sjukvård är skrattretande och de kommer bara skicka hem mig med order att äta MER. problemet är att det GÅR INTE! jag har FÖRSÖKT!

om jag inte äter skräpmat, godis, läsk, chips och kakor VARJE dag så SJUNKER jag i vikt. trots regelbunden kost. och tränar gör jag inte ett skit så jag förbränner typ inget på det sättet. min ämnesomsättning måste bara var EXTREMT för bra ._____.

uuuuh jag mår verkligen inte bra över det här.
JAG VILL HA BRÖST! *abstinens* :'(

Inga kommentarer: