19 maj 2009

John Alvbåge

Det finns vissa som inte är intresserade av fotboll, och ni kommer aldrig att förstå, så ni kan ju sluta läsa här. Ni som däremot förstår kärleken till ett lag och till spelare, ni kan fortsätta läsa. John Alvbåge är Örebro SKs målvakt och jag kan nog ganska säkert säga att han är Sveriges bästa målvakt. En sak till: han älskar sitt lag och sin stad! En sak till: De älskar honom tillbaka!
Fansen _älskar_ Alvbåge och hans blogg på na.se är mycket populär. Han är folkkär, ödmjuk och en mycket talangfull och duktig målvakt.

Igår efter matchen gjorde han en sak som jag faktiskt inte förväntade mig. Hela laget hade gått av planen - utom Alvbåge som stod vid nordvästra hörnflaggan och tackade publiken, när klacken (och hela västra stå) började ropa: "John Alvbåge ge oss en sång!" Jag trodde faktiskt aldrig att han skulle ge oss en, men på väg bort till spelargågen hörde han vad de skrek, vände helt om och sprang tillbaka till klacken, höll upp fingret som visar att de ska vara tysta. Det blir knäpptyst. Man ser hur han tar i och så kommer det: GE MIG ETT Ö! Jag som står i klacken nästan varje hemmamatch kan enkelt säga att jag aldrig hört västra stå skrika så högt som de gjorde då. Kan inte John om han blir skadad leda klacken en match?
Publiken älskar honom, staden älskar honom, och just nu ligger vi på en femte plats i Allsvenskan, mycket till grund av att laget har en stabil och säker grund med John längst bak!

1 kommentar:

Erica sa...

aw. sött inlägg! trots att det handlar om ösk. fotbollskärlek<3

och ligger ni femma...? O.o
jag som trodde jag hade hyfsad koll på tabellen. det är sjukt bra ju!


(lsk ligger hosthostnästsisthosthost)