10 maj 2008

FN-rollspel och Matte C

Hemma från London tisdag kväll, onsdag och torsdag FN-rollspel och fredag Matte C nationella. Låter det som en kul vecka? Det med London kanske låter ganska bra iofs. Trost att jag inte förberett mig alls inför rollspelet så gick det ganska bra. Jag skulle representera Kina i ämnet 'Mänskliga Rättigheter' och det är inte så svårt, det är bara att vägra skriva på något alls, och eftersom Kina har veto i FN så kan inga bestämma utan dem. Det var roligt att irritera de andra länderna, speciellt David som var Frankrike X)

På onsdagkvällen var det middag i skolan och vi skulle klä ut oss till våra länder, och jag som varit i Kina nyligen hade massa fina saker att ta på mig. Kinahatt, kinablus, pinnar att äta med, snygga skor, Maos lilla röda.. Dagen efter var det röstning för att ändra FNs mänskliga rättigheter så att fler kunde acceptera dem, och såklart ska jag rösta emot ibland bara för att Kina inte vill kompromissa. Haha det var så kul när andra blev sura..

Igår var det Nationella provet i Matte C, och jag måste säga att jag tror att det gick hyfsat. Jag borde iaf fått G och det är helt tillräckligt med tanke på de två IGn jag fått de senaste proven. Även om jag skulle legat på MVG om jag pluggat lite såå.. jag är en lat människa. tyvärr.
Men solen sken så skönt och jag åkte hem till Jennie och kollade på hennes nyrenoverade lägenhet. Den blev jättefin. Kvällen blev kyrkan och Jennie med pojkvän från Lund dök upp. Ägde ut Sebbe på biljard, hur nu det gick till. Jag som inte ens kan spela biljard egentligen x)

Inga kommentarer: