31 maj 2008

Solskensskuggor och solskyddsfaktor

"I'm sitting here in my room, it's justa a rainy sunday afternoon.." Hahaha eller neej, nu ljuger jag igen, det är inte söndag och det regnar verkligen inte just nu, iaf inte där jag är. Här är det 24 grader varmt just nu, klockan åtta på kvällen. Det är inte klokt att det är så varmt den här tide på kvällen, men skönt är det.
Idag har jag rensat garageuppfarten och det var gaaanska varmt. Inte så smart att göra det den varmaste tiden på dagen, men jag ville få skiten klar. Satt så mycket jag kunde i skuggan av äppelträdet, men sedan gällde det att sitta så att händerna arbetade i min egen skugga. Annars skulle stenarna vara för varma att ta på och mina fingertoppar uppbrända. Självklart tar det längre tid än man tror och såklart bränner man upp sig på ryggen. Jippi! Sedan ska jag vila och sätter mig för att lyssna igenom alla låtar jag har med Sonata Arctica samtidigt som jag läser lite i den fjärde "Systrar i jeans"-boken. Gissa vad jag lyckades med.. Jo såklart, jag bränner upp sig på framsidan av kroppen med. Hurra för Emmy!
Vi måste seriöst köpa solskyddskräm och after sun för jag vill inte bränna upp mig. Imorgon blir det till att vara inne - vad man nu ska göra då, medan solen gassar för fullt. Det ska bli nytt värmerekord imorgon igen och temperaturen ska överstiga 30 grader i skuggan. Jag får väl lägga mig i skuggan av huset och läsa istället, eller spela The Sims 2, eller nåt annat skojsigt.

hyrde en film emd brorsan nu ikväll, det blev Agent Cody Banks 1. Lite smågalen film, men den var ganska kul faktiskt, och det gäller ju att lillebrorsan med kan tänka sig att se den. Det var ett moment i slutet på filmen som en man dykr upp väldigt plötsligt vilket resulterade i ett skrik ifrån mig och en lillebror som flög minst en meter rakt upp. stackars soffa! Haha!

Nu ska jag fortsätta att kurera min solbränna och äta ljumna Riesen.

"Jag är så brändbrun!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Äter du ALLTID Riesen!? O_o

Låter förresten som att det nästan är lite för sent för solskyddskräm nu...