15 november 2010

Yiruma

Hade glömt hur fantastiskt det är att lyssna på ett bra pianostycke och bara ta det lugnt. Avkopplande och otroligt inspirerande att lära mig en tredje sång av den fantastiska koreanska artisten vid namn Yiruma. Så känslosamt pianospelande är inget man hör varje dag och riktigt bra och talangfulla musiker är mycket ovanligt idag. Jag åker i mitt sinne tillbaka till när jag var utfryst och mobbad i grundskolan och min fantastiska pappa som introducerade mig för en man vid namn Mozart och senare för hela den klassiska eliten med Beethoven och Grieg och övriga fantastiska verk som är odödliga. Det är dock inte alls lika vanligt att hitta enbart klassiska musiker som producerar det ena fantastiska stycket efter det andra och Yiruma är just en sådan musiker och han kommer bli ihågkommen. Hans musik talar till mig och många andra och det är synd att det inte finns en klassisk radiostation att lyssna på, för den skulle spelas konstant här hos mig.

Nu ska jag återgå till mina minnen och lyssna på flera av Yirumas (enligt mig) bästa verk

Stars Before Sleeping:

River Flows in You:

Kiss the Rain:

May Be:

Inga kommentarer: