11 november 2010

Torsdag

Det var sista dagen på TIVA nu ikväll och nu blir det praktik på en kirurgavdelning i fem veckor. Hoppas att det kommer kännas lika bra, för annars kommer det vara outhärdligt att vara där i hela fem veckor. Har iaf lärt mig jättemycket (vilket iofs var väntat iom att detta är första praktiken på sjukhuset och jag hade lärt mig massor de första två veckorna var jag än var) och jag har haft en jättebra handledare och alla andra har varit jättesnälla.

Jag har definitivt inte blivit avskräckt att jobba inom akutsjukvården - snarare tvärt om. Var otroligt spännande att följa med ner till ambulansen för några dagar sedan (som jag nämnt i bloggen tidigare) och det hade varit häftigt att bara följa med ner och se hur det var, men nu hände ju det som inte får hända - att syrgasappareten for i backen och började läcka och vi blev stående med patienten i över en timme och fick se flera ambulanser komma och gå och jag passade även på att vid ett lugnt tillfälle hoppa in i ambulansen och se hur det ser ut. Personalen var mer än vänlig och förklarade massor för mig. Jag har ju lite en galen syn på vad som är coolt och inte, men att jobba inom ambulands och intensivvården är definitivt högst upp på min cool-lista och absolut näst högst upp på min lista där jag vill jobba i framtiden, helt klart. (toppen på den listan är att jobba utomlands för läkare utan gränser eller någon annan hjälporganisation, men då det inte är heltidsyrke så måste jag ju jobba på sjukhuset emellanåt)

annars idag så har jag mest lyssnat på underbara T Swift och hennes outstanding performance från CMA-awards som var inatt (se video nedan). Fortfarande ledsen att hon ställde in Sverige, men det har visat sig att hon ställt in hela Europas PR-turné och hon har gått ut med att en av hennes bästa vänner just dött och hon sjöng på hans begravning i måndags. Hon har sett trött och sliten ut hela veckan - vilket inte är så konstigt Så jag förstår henne och hoppas bara att hon vilar upp sig ordenligt då hennes PR-turné är flyttad till precis innan hon ska ha 85 konserter i 18 länder, tycker att de kunde ställa in det helt faktiskt, för hennes skull, men men, kommer hon till Sverige är jag såklart där!

Inga kommentarer: