08 november 2010

Glad överraskning

Var på stan med Fialotten igår och gick in på Krämaren för att köpa en penna. Döm om min förvåning när jag hör Taylor Swifts första listetta i USA någonsin spelas. Teardrops on my Guitar. Har hört två av hennes låtar spelas tidigare här i Sverige vid tre tillfällen. Två nyligen då det var hennes nyaste singel Mine, och en gång förra året just efter VMA-incidenten och då hörde jag vinnarbidraget You Belong With Me. Men nu hörde jag alltså en låt från 2006 och jag studsade till sådär lite extra av glädje. Hon har börjat bli större i SVerige och min förhoppning är att hon kommer hit när hennes fjärde skiva släpps (vilket är två-tre år kvar då hennes tredje kom för två veckor sedan) för jag vill så gärna se Taylor i Globen, men då krävs det ju att hon har en hel del personer som vill gå här i Sverige, och i dagsläget så finns det inte så många tyvärr.

Inga kommentarer: