15 november 2010

HPDH part I

Då det ändå är en dag då jag nördar lite så kan jag väl lika väl nu erkänna att jag aldrig lämnat den första fandomen jag levt och andats och nu är det TVÅ DAGAR KVAR till premiären av HPDH I och jag kommer seriöst att dö lite i biosalongen. Det här är början på slutet och filmslogan: "It all ends here" visar tydligt att när den här filmens del II är slut så kommer den här fantastiska sagan som pågått i 14 år att vara över. FJORTON ÅR. Inse att det är mer än hälften av mitt liv som kommer att ta slut. Det är redan slut iom att böckerna redan finns ute, men ändå klänger man sig fast vid sista halmstrået då det faktiskt finns en tvådelad film kvar att njuta av. att få leva lite längre i den fantastiska, magiska värld som förtrollade en hel generation och som förändrade en hel värld. Harry Potters tidsepok är på väg att ta slut och jag fasar för ögonblicket i sommar då allt kommer att vara över.

Harry Potter, Jo Murray som ligger bakom böckerna är min absoluta hjälte. För vad vore egentligen jag utan Harry Potter? Jag vore en enstörning utan vänner, utan livserfarenheter och utan kunskapen om att RIKTIGA vänner finns där för dig även klockan tre på natten och trots att deras favoritprogram går på TV just nu.

Folk må kalla mig vad sjutton de vill, men jag vore inte den jag är idag utan Harry Potter och det skäms jag inte för. Jag är så oerhört tacksam för allt jag fått och jag kommer fortsätta att älska, andas och leva Harry Potter i resten av mitt liv.

även om it all ends here.

Inga kommentarer: