06 augusti 2010

Ytterligare ett "clumsy moment"

Ja vad ska man säga? Förstår knappt att jag ens tänker berätta det här vad jag lyckades med idag..

Jag dammsuger hemma hos en mycket söt liten dam och hon både ser och hör dåligt - vilket de flesta äldre oftast gör, och jag har dammsugaren på max-sug för att verkligen få upp alla smulor och damm. Så har ju alla äldre, flest damer, mattor oftast stora och fina men även ibland små. Såklart är det svårt att dammsuga dessa utan att ta i rejält och samtidigt stå i ena änden för att hålla emot att dammsugaren suger fast i mattan.
Så jag står i ena änden av denna lilla matta, och dammsugarmunstycket suger fast rejält och jag trycker till, mattan följer med munstycket och försvinner under mina fötter vilket såklart resulterar i att det jag står på försvinner under mina fötter. Jag snubblar bakåt men där står såklart dammsugaren som jag välter över och far rakt i golvet. Fatta damens förvåning som sitter och läser korsord, hör en smäll och den unga flickan som hjälper dig att städa ligger på golvet med benen på din dammsugare och krälar. SÅklart frågar hon vad jag gör, och jag är inte jättepigg på att förklara att jag är klumpig och okordinerad och idag nåtte höjden av sin dumhet, så jag svarar käckt: "Jag skulle bara se om jag fått bort att damm." varvid damen nickar lite förvånat, hummar och återgår till sitt korsord efter att ha gett mig ett svagt leende.

Denna slår nog både den nedspolade kluten och nästan-vurpan inne vid tvättmaskinen, och allt inom loppet av två dagar. Undrar hur sista veckan kommer att gå, jag fasar för min sista arbetsdag - Fredagen den 13e...

Inga kommentarer: