06 augusti 2010

Snart ett år sedan

Sitter och kollar på videos, intervjuer och bilder med underbara Taylor Swift och det finns så MYCKET! Hon är så vacker hela tiden, hennes kläder är fantastiska jag vill lätt ha hennes stil, och hon är så fantastiskt ödmjuk. Hennes nya singel släpptes i förrgår och jag är kär ännu en gång. Mine heter den, kan bli svår att hitta på youtube och så nu då den bara finns att köpa på itunes, men den läcker ut lite då och då. Helt fantastisk ny låt i vilket fall och denna gång är det lite mer realistiska Taylor som pratar, så kommer det förmodligen vara på hela albumet då det heter Speak Now och handlar om tillfällen då hon känt att hon velat säga något men av olika anledningar inte gjort det, och nu är tillfället att säga dem.

Anledningen till detta svammel (för hundrafemtielfte gången om Taylor) är för att bland bilderna jag tittade på kom denna upp:
Första gången jag såg Taylor och hörde hennes musik var denna kväll. Jag var uppe sent och såg på VMA, klockan var halv fyra på morgonen, jag hade skola dagen därpå och denna skönhets video visas och sedan äntrar hon scenen efter att ha vunnit sin första VMA (MTV Video Music Award), även första VMA som nånsin gått till en Countryartist. Taylor är bara 19 år. Kanye West äntrar scenen, tar micken ifrån henne och stör hennes tacktal. Strax efter sjunger hon här live på en taxibils tak i New York. Fantastiskt. Nu har hon flertalet Grammys och andra stora utmärkelser, samt flertalet gånger sålda platinum och bäst sålda album i USA 2009. Inte dåligt för en idag 20 årig tjej som under skoltiden inte hade några vänner och som skriver all text och musik själv.


helt enkelt, VMA kommer 12 september, Tay är nominerad i en kategori bara och jag kommer sitta uppe såklart, för då blir det ettårsjubileum. Tänka sig att det inte ens är ett år sedan och det känns som om jag levt med hennes musik hela livet typ. Fantastiskt! <3

Inga kommentarer: