11 augusti 2010

Regn

Välkommen till Oslo, regnet, molnens och åskans huvudstad.

Ja så borde deras slogan vara, på Norska då såklart. Det är helt SJUKT vad vädret är dåligt här, känns som om jag knappt sett solen sedan jag kom hit och nu när jag ser tillbaka så har det gått sex veckor. Helt absurt vad fort tiden har gått och jag har precis börjat inse att sommaren är slut. SLUT. Jag tycker det känns som om sommaren just började och nu känns det som om jag missat allt bara pang sådär. För verkligen, Sommar är sol och sommar är ledighet, och jag har inte haft något av det, så för mig känns inte den här sommaren som just en.. sommar. Konstigt men sant, och nu är den slut.

Så vad gör jag då? Jo jag sitter här på mitt studentrum i Oslo, tittar ut genom fönstret och ser.. gissa vad? Jo, Ösregn såklart. Gråa, tunga moln och totalt plaskvått.

Gick hem från jobbet idag och insåg att jag är så blöt om fötterna/skorna så det plaskar i dem, så att varför inte ta ut sina barnsliga sidor lite? Så hoppa i varje vattenpöl var ett otroligt bra nöje tills man klev på spårvagnen för att åka hem. Sitta 20 min med kalla, blöta fötter är INTE kul. Men man måste få släppa fram barnet i sig ibland och inte tänka på konsekvenserna förrän de inträffar.

fick mer choklad idag. Jag blev jätteglad! En annan ville ge mig pengar men det får vi inte ta emot så hon bjöd mig på karamellpudding istället. Jag kommer sakna de här människorna inser jag, men vädret kommer jag INTE att sakna alls. Jag ser hellre ösregn från mitt fönster hemma där jag har familj och vänner - och bil. än här.

Inga kommentarer: